Jelen változtatások a kifizetőhellyel nem rendelkező munkáltatókat érintik!
Szeretnénk felhívni szíves figyelmüket a kifizetőhellyel nem rendelkező munkáltatók egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak elektronikus ügyintézésében történő, 2017. július 1. napjától hatályba lépő változásokra, feladatokra!
2017 július 1. napjától az 1997. évi LXXXIII. tv. 61.§.(5) bekezdésének értelmében, az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásai esetében a kifizetőhellyel nem rendelkező munkáltató (foglalkoztató), illetve az egyéni vállalkozó, mezőgazdasági őstermelő stb. kizárólag a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) honlapján közzétett számítógépes program segítségével töltheti ki és állíthatja elő a csecsemőgondozási díj, gyermekgondozási díj, táppénz, gyermekápolási táppénz, baleseti táppénz ellátások iránti kérelmeket. A benyújtott igények meghatározott XML formátumban, regisztrációt követően, elektronikus úton - ügyfélkapun keresztül - küldhetők meg a foglalkoztató székhelye szerint illetékes egészségbiztosítási pénztári feladatkörében eljáró fővárosi és megyei kormányhivatal megyeszékhely szerinti járási (fővárosi kerületi) hivatalához.
Az ügyfélkapu regisztrációról részletes tájékoztatót a NEAK honlapján az Elektronikus ügyintézés menüpont alatt olvashatnak!