Demeter Judit

Miért döntöttek a NEXON szolgáltatása mellett? Hogyan merült fel a NEXON rendszerének jelentős bővítése?

Amikor 2016. májusában a Glencore cégcsoporthoz beléptem HR Igazgató pozícióba, rögtön szembetűnt a dolgozói és munkaügyi nyilvántartások, adatok eltérő módon kezelése a cégeinkben. Külön szoftverek működtek a bérszámfejtésre, a távolléttervezésre, azonban a legtöbb adminisztrációt papír alapon végeztünk.

Ez sok pontatlanságot okozott, és a munkatársak részére nem voltak követhetők, ezért elégedetlenséget eredményeztek.

Azért döntöttünk a NEXON rendszerének jelentős bővítése mellett, mert szerettünk volna egymással kommunikáló, adattranszfert is lehetővé tevő rendszereket létrehozni.

Az is kiemelt szempont volt, hogy a foktői gyárunk beléptető rendszerét hozzákapcsolhassuk a bérszámfejtési inputokhoz.

A legfontosabb célunk a bér- és munkaügyi adminisztráció minél nagyobb arányú automatizálása volt, amellyel nem csak a hibák mennyiségét tudtuk csökkenteni, de a HR munkatársaknak is jelentős ideje felszabadult.

 

Mennyivel nyújt önöknek többet az integrált rendszer?

Megszűnt a papíralapú nyilvántartás jelentős része,

például a jelenléti ívek, szabadság kiírások, munkabérjegyzékek, műszakbeosztások tervezése ma már a NEXON felületeken történik. Az időadatokat gombnyomásra átemelhetjük a bérszoftverbe, ezzel jelentős időt takarítunk meg.

 

Személyesen milyen tapasztalatai vannak a szoftver használatával kapcsolatban?

Felhasználóbarát, egyszerűen kezelhető a dolgozói és a vezetői felület is. Az oldal megjelenésében is tetszetős, csempés megoldásával az okostelefonok menürendszeréhez hasonlít.

 

Milyen visszajelzéseket kaptak a munkavállalóktól?

A kezdeti ellenállást és idegenkedést természetes reakcióként kezeltük, és igyekeztünk minden segítséget megadni a dolgozóknak. Tájékoztató kiadványokat készítettünk, teszt időszakot biztosítottunk, és előadásokat tartottunk a munkatársaknak. A NEXON szakértői több alkalommal a helyszínen oktatták a kollégákat, a felvetett problémákat rövid időn belül megoldották, a felmerült kérdéseket pedig megválaszolták.

Így az első két hónap után elmondhatom, hogy problémamentesen és megelégedéssel használják a dolgozók a NEXON dolgozói önkiszolgáló felületet.

 

A NEXON szoftver üzembe helyezésén túl mi az, amiben támogatást kaptak a bevezetés során?  

A NEXON szakértői folyamatosan rendelkezésünkre álltak, és az előzetesen elfogadott ütemterv szerint haladtak, támogattak bennünket. Szakmailag felkészült munkatársaik hozzáállása és segítőkészsége hozzáadott értéket képviselt a projekt során.

 

Az elvárásokat teljesítette a NEXON legújabb generációs szoftvere?

A projekt lezárása után, utólag is meg vagyok győződve arról, hogy helyes döntést hoztunk a NEXON szoftverek választásával.

A bérszámfejtési folyamat átláthatóságával és követhetőségével pedig a dolgozók elégedettségét is sikerült növelni.