Nevezik őket R (responsibility) és D (digitális) generációnak is. Találó, hiszen ők az információs kor szülöttei, a digitális nemzedék, akik már 1990 után születtek.
Nekik a telefon már kizárólag mobil, az írógépet nem is ismerik és a klaviatúra is inkább virtuális.
Belőlük lesznek a dotcom felnőttek, akik maholnap belépnek a munka világába. Nem fognak kopogtatni, berúgják az ajtót, és érkezésük komoly változásokat fog elindítani a vállalati rendszerekben. Másként informálódnak, másként szervezik az életüket és másként tanulnak, mint az előttük járók. Mások a preferenciáik és másként lehet motiválni őket. A munkában élményt és közösséget keresnek. Ők lesznek a vállalati kultúra új alakítói. Fontos, hogy többet tudjunk róluk.
A kapcsolattartás elsődleges eszköze náluk a net és a Facebook, de kedvelt felületeik a Skype, a Viber, a LinkedIn, a Whatsapp, a Messenger, a Snapchat és az iMessage is. Viszont a személyes kommunikáció az általunk végzett felmérésben 20 esetből mindössze 5 említésben fordult elő.
Laptop és okostelefon nélkül nem tudják elképzelni az életüket. Kedvenc alkalmazásásuk pedig egyértelműen a Facebook, amit átlagosan 80%-ban magánéleti kapcsolattartásra használnak, de a fennmaradó 20%-ban már munkára vagy tanulásra.
A vállalati belső kommunikációt ők jellemzően már chaten képzelik el és a válaszokból az is kiderül, hogy internet, mobil és laptop biztosítása nélkül számukra nem létezik vonzó munkáltató.
(A cikk a NEXONhír+ kiadvány 2015-ös számában jelent meg.)