Ez volt az idei év, s ez lesz a következő évek legfontosabb célja a NEXON-nál: biztosítani a piacvezető pozíciót.
Persze, ehhez időről időre azért le is kell tenni valamit az asztalra. Ocskay Szilárddal, a cég tulajdonosügyvezetőjével beszélgettünk az elmúlt egy év főbb eredményeiről.
Kiemelne néhány fontosabb momentumot a NEXON elmúlt egy évéből?
Van mire büszkének lennünk, de úgy gondolom, az elmúlt esztendő legfontosabb eredménye a vállalatnál a NEXON_PORT piaci bevezetése volt. A dolgozói és vezetői önkiszolgáló portál egyik legnagyobb előnye, hogy képes egyszerűsíteni, pontosabbá, ráadásul papírmentessé tenni az adminisztrációt úgy, hogy közben új lehetőségeket teremt a céges belső kommunikációban is. A közeljövő egyik legfontosabb feladata a cégen belül most az, hogy 2-3 év alatt elérjük, hogy minden ügyfelünk ezt a rendszert használja. Nem kevés munka lesz vele, tekintettel arra, hogy a változások 3000 ügyfelünket s közel egymillió munkavállalót érintenek. A jövőben kifejlesztésre kerülő rendszereink is részben vagy egészben a NEXON_PORT-ra fognak épülni.
Összességében milyen eredménnyel zárták az évet?
Az idei évre 4-5 százalékos növekedést terveztünk, ez úgy látom teljesülni is fog. Természetesen szerettünk volna ennél is jobban teljesíteni, de azért vannak olyan hatások Magyarországon és a világban egyaránt, amelyek ezt nehézkessé teszik.
Tapasztaltak-e jelentősebb változásokat saját piacukon, a bérszámfejtés és humánügyvitel területein?
Idehaza piacvezetők és innovátorok vagyunk ezeken a területeken. Összességében viszont egész Európa jócskán le van maradva, az USA-hoz képest mindenképpen. Vagyis ezeken
a területeken Magyarországon mi törjük a betont. Azt tapasztaljuk, hogy az okos készülékek és a közösségi média térnyerése, a munkaerőpiacra frissen belépő y és z generáció, illetve a
munkához való teljesen más hozzáállásuk újabb és újabb kihívások elé állítják a HR-t és a bérügyvitelt egyaránt. Itt arra gondolok, hogy megjelent egy markáns hiány minőségi szakemberekből, szinte lehetetlen jó utánpótlást találni, mert ezek a fiatalabb generációk már nem feltétlenül Magyarországon képzelik el karrierjüket, illetve jövőjüket. Ahhoz, hogy ezen változtathassunk, a HR-nek gyökeresen meg kell változnia, hogy az említett fiatalokat képes legyen megfogni, itt tartani, motiválni. A régi módszerek e tekintetben már egyáltalán nem
működnek, modern eszközökre van szükség. Mi azon dolgozunk, hogy a megváltozott körülményekhez alkalmazkodva alakítsuk tovább saját portfóliónkat.
Önök mit tudtak hozzátenni e területek fejlesztéséhez?
Mindig is trendformálók voltunk, innovációinkkal rendre mások előtt járunk. De számunkra nemcsak az a fontos, hogy jó gazdasági mutatókat, eredményeket produkáljunk, hanem kiemelten kezeljük működésünknek a társadalmi felelősségvállalással összeköthető dimenzióját is. Itt említeném meg a papírmentes adminisztráció szemléletét s annak elterjesztésében
vállalt szerepünket. Kiemelném továbbá a szakma presztízsének emelését az utánpótlás biztosításán keresztül. Ide kapcsolódik a cég Országos Bérügyviteli Bajnoksága, de megemlíthetjük a NEXON Akadémiát is, s ezen felül számos oktatási intézménnyel ápolunk kapcsolatot a duális képzési rendszerben.
Mire számít a NEXON-nál 2016-ban?
Új fejlesztéseink és a NEXON_PORT miatt, nem csak egy évben gondolkodunk. Szeretnénk sikeresen elvégezni a bevezetést, növelni cégünk növekedési dinamikáját, valamint piacvezető pozícióinkat.
(Forrás: ITBUSINESS ANNOFUTURUM 2015.)