A Világgazdaság és a HOA november 27-ei üzleti konferenciáján az outsourcing tevékenységet járták körül a résztvevők. Az esemény kerekasztal-beszélgetésén a NEXON-t Lovas Zoltán, termékfejlesztési és szolgáltatási igazgató képviselte.
Miként lehet hatékonyabbá tenni egy cég működését? Ennél a kérdésnél általában felmerül bizonyos tevékenységek kiszervezésének lehetősége, amelyhez érdemes a legjobb partnert választani. A tevékenység biztos kezekbe adása amellett, hogy tehermentesíti a mindennapi munkát, segíthet a cégeknek az alaptevékenységre koncentrálni.
A nemzetközi tendenciák azt mutatják, hogy a vállalatok több mint 50%-a már kiszervezte bérszámfejtési folyamatát.
Outsource szolgáltatóként a minőség és megbízhatóság a legfontosabb paraméterként jelenik meg a tevékenységben, különösen igaz ez a bérügyvitelhez kapcsolódóan. Arra a kérdésre, hogy a jövőben mekkora teret kap a vállalatok életében a különböző tevékenységek kiszervezése, egyértelmű előrejelzés az IT területen a felhő alapú szolgáltatások egyre nagyobb térhódítása is.
A NEXON outsource tevékenységében lényeges a feladatok és a minőségi követelmények pontos meghatározása. Széles a paletta, van olyan partner, aki csak a legszükségesebb szolgáltatásokat veszi igénybe, van olyan is, aki még a bérek utalását is ránk bízza. Mindenhol meg kell felelni az egyéni elvárásoknak is.
A NEXON bérügyviteli szolgáltatását igénybe vevő vállalatoknál az egyik legfontosabb érv a döntés mellett, hogy az így felszabaduló erőforrásokkal a HR szervezet az érdemi kérdésekre tud fókuszálni, úgy mint létszámtervezés, motivációs rendszerek kidolgozása és működtetése, üzleti eredmények HR oldalról történő támogatása, valamint a belső kommunikáció. A megbízható és emelt szintű szolgáltatásokkal növelhető a dolgozói elégedettség, jól tervezhetők a költségek, és gyorsan lehet a változó igényeknek is megfelelni.
Az outsource tevékenységnek nincsenek klasszikus értelemben vett hagyományai. Hazánkban nehezíti a döntést a tulajdonhoz való ragaszkodás, a bizalom hiánya, a túlszabályozott pályázati lehetőségek, amelyek bizonyos esetekben még létszámtartással járó kötelezettségeket is rónak a vállalatokra.
Egyet azonban meg kell érteni: a világ ebbe az irányba megy. Mindenki azt csinálja, amiben profi, bizonyos folyamatait pedig profira bízza a saját hatékonyságának növelésére. Érdekes a téma megközelítése abból a szempontból is, hogy hol ér véget a munkaerő-kölcsönzés, és hol kezdődik az outsourcing. Annak ellenére, hogy utóbbi gyökereit valahol az előbbiben kell keresni, markáns a különbség, de ez már egy újabb kerekasztal-beszélgetés témája lehetne.