Figyelmükbe ajánljuk az IT Business által készített összefoglalót a Human Hungary 2015 Ostorcsapás konferencia kerekasztal-beszélgetéseiről.
Harmadik kerekasztal-beszélgetésünkben a már sokat említett fiatal generációk voltak az eszmecsere fókuszában. Komoly dilemma, hogyan kell az „Y” és „Z” generációt motiválni, vezethet-e problémákhoz, hogy különböző generációk képviselői „feszülnek egymásnak” egy munkahelyen. Valószínű ugyanis, hogy ezzel a korosztállyal elsősorban az alkalmazotti oldalon fogunk találkozni, kevesen jutnak közülük vezetői székbe.
Bodrogközi László, a Neuron Software első embere szerint ezért nagyrészt a saját, a vezetői pozíciókat zömmel betöltő „X” generáció tagjai a felelősek. Szerinte ez sok esetben problémákhoz vezethet, mert megakaszthat egy fiatalt a karrierépítésben, fejlődésben. „Az ambícióinak megfelelően egy pályakezdő fiatal találhat magának egy multinacionális környezetet, de ott azért nehezebb előrelépni. Egy kisebb cégnél egy fiatal sokkal könnyebben tud előrejutni, szinte minden téren”, mondta.
Gyenes Péter, Nokia Networks k+f üzleti kapcsolatok vezetője szerint ugyanakkor egy multi is nagyszerűen tudja motiválni, inspirálni a fiatalokat, még ha egy kicsit nehézkesebb is az előrejutás ilyen környezetben. „Telekommunikációs hálózati megoldásokkal foglalkozunk, egy olyan területel, amely a fiatalokat is komolyan foglalkoztatja. Fókuszunk Magyarországon a kutatás-fejlesztési, ezért nagyon erősen alapozunk a fiataloktól származó innovatív ötletekre, megoldásokra. Nálunk a vezetői réteg szinte kivétel nélkül a mérnöki rétegből emelkedik ki”, hangsúlyozta.
Fogarasi Norbert a Morgan Stanley képviseletében elmondta, hogy náluk a létszám közel 70 százalékát a fiatal generációk képviselői teszik ki, s úgy látják, különösen a munkakörnyezet és a légkör az, ami fontos és ösztönzőleg hathat rájuk nézve. „Fontosabb, mint az idősebb generációknál. A mai fiatalok lazább légkörre vágynak és szeretik a közvetlenséget, akár a főnökökkel is. Van egy olyan belső motivációjuk, hogy meg akarják váltani a világot, feltétlenül meg kell érteniük tehát a nagyobb képet. Fontos, hogy ebben maximálisan támogassuk őket akár azzal, hogy nemzetközi perspektívát biztosítunk nekik, vagy akár azzal, hogy valamilyen szinten bevonjuk őket a cég életébe, s számos területen kikérjük a véleményüket” – magyarázta.
Nagy Levente a National Instrumentstől úgy látja, az is sokat segíthet a fiatalok motiválásában, ha a szájízüknek megfelelő programokkal halmozzuk el őket. És itt nemcsak a szakmai fejlődéssel párhuzamba hozható dolgokra kell gondolni, de akár a munkahelyen kívüli programokra is. „Lényeges, hogy ne a fiatalnak kelljen idomulnia a munkahelyhez, arra kell törekedni, hogy a munkahely idomuljon és kerüljön minél közelebb motivációs eszköztárával a fiatalokhoz, akiket, úgy gondolom, sokkal könnyebb a céghez csábítani, mint utána megtartani”, fűzte hozzá.
A felek a beszélgetés végén néhány jó tanácsot is megfogalmaztak a fiatalok felé. Felhívták a figyelmet arra, hogy a fiatalabb generációk ne akarjanak mindent azonnal és egyből elérni, lehetőleg tervezzenek hosszú távra, hiszen a „karrierépítés nem sprint, hanem maraton”. Emellett maradjanak önmaguk és lehetőleg őrizzék meg azt a tüzet, ami a mindenkori generációjukat táplálja, hiszen akkor tudják kihozni magukból a legtöbbet.
(forrás: itbusiness)