Figyelmükbe ajánljuk az IT Business által készített összefoglalót a Human Hungary 2015 Ostorcsapás konferencia kerekasztal-beszélgetéseiről.
Bár a toborzás és fejvadászat mezsgyéjén haladva valamelyest érintettük a felső vezetők és topmenedzserek világát is, a második kerekasztal-beszélgetés kifejezetten arra koncentrált, hogy egyáltalán kell-e, s ha igen, hogyan lehetséges ezt a vezetői réteget motiválni. A beszélgetésben résztvevők maguk is vezető beosztásúak voltak, ráadásul többnyire hr-területen, így kellő rálátásuk volt a témára.
Forgács Judit, az IT Services Hungary ügyvezetője és hr-igazgatója szerint a cég felső vezetőinél kulcsfontosságú, hogy az illető rendelkezzen egyfajta önmotivációval. Meggyőződése, hogy egy-egy vezetői állásnál általában hosszú évekkel kell számolni, s fontos, hogy az azt betöltő személy saját magát is ösztönözze abban, hogy a pozícióját minél jobban láthassa el, és persze folyamatosan képezze saját magát. Forgács a „lifelong learning” híve, meggyőződése, hogy a „holtig” tanulás akár abban is jó szolgálatot tehet egy felső vezetőnek, hogy ezt az úgynevezett önmotivációt is elsajátítsa.
A beszélgetésből kiderült, hogy az alkalmazottak és vezető beosztásúak motiválhatóságában egyébként nagyon sok párhuzamot találhatunk. Viszont az alkalmazottaknál általában jobban működnek azok a tipikus, jól ismert motivációs elemek, mint például az odafigyelés, vagy a pozitív megerősítés. „Ezekben egy felső vezető valahogy ritkábban részesül. Ugyanúgy szüksége volna rá, csak ritkábban kapja meg a környezetétől. Ugyanakkor a legjellemzőbb motivációs tényező a vezető beosztásúak körében, amivel mostanság találkozom, hogy jó csapatot hozzanak össze. Ha egy jó csapatuk van, az szárnyakat adhat nekik, tovább tudnak fejlődni”, fejtette ki Gáspár Judit, a Praesta vezetési tanácsadója.
Szerinte azonban nem elég, ha jó csapattal „hasít” az adott vezető, ha a magánéletében nincs rendben minden. Az ideális állapot az, s a vezető akkor motiválható igazán hatékonyan, ha otthon és a munkahelyen is minden rendben van körülötte. Egyetértett ezzel Lovas Zoltán is, a Nexon ágazati igazgatója, aki szerint eleinte a karrier, később azonban már a család lesz fontos. „ Ez nyilván függ az életkorunktól is, jó néhány éve még engem is inkább a karrier motivált, most már sokkal inkább a család. Ugyanakkor nyilván azért is járunk be nap mint nap a munkahelyre, hogy ott is sikeresek legyünk”, tette hozzá.
E beszélgetés résztvevői is kitértek a generációs problémákra. Egyetértettek abban, hogy a fiatalok jellemzően nagyon nyitottak, tele vannak ambícióval, és fejlődni szeretnének, de ugyanez gyakran elmondható az „X” generáció képviselőiről is. Egyértelmű problémát jelent viszont a nyugdíjhoz közeli korosztály rugalmatlansága. A felek úgy találták, ezzel alaposabban kellene foglalkozni, mert annyira gyorsan változik körülöttünk a világ, hogy aki nem hajlandó vele együtt változni, az könnyen lemaradhat.
(forrás: itbusiness)