Ugrás a tartalomra

Interjú Ocskay Szilárd ügyvezető igazgatóval

Az itB évértékelő interjút készített Ocskay Szilárddal, a NEXON ügyvezető igazgatójával. Alább olvashatja a cikket teljes hosszában!

"A maga eszközeivel mindent megtesz a NEXON, hogy a digitalizáció előnyeit elhozza a HR-rendszerek világába is. Ocskay Szilárd ügyvezető igazgató ugyanis szilárdan hiszi: az új generációs munkavállalók érdeklődését csak új módszerekkel lehet felkelteni.

 

Hogyan jellemezné a NEXON 2016-os évét?

Ahogy a korábbi éveink, a mostani is elég mozgalmas volt. Egyrészt elkezdtük az új irodaházunk építését, és ezzel nagy fába vágtuk a fejszénket. Nem lett kevesebb a munkánkat alapjaiban befolyásoló jogszabályi változás sem: jelentősen átalakították a cafeteria szabályozását, járulékcsökkentés történt, emelték a minimálbért. Az ügyfeleinknek ez plusz tervezési feladatokat adott, amelyeket végig kellett futtatni a rendszereinken, ami ránk is újabb terheket ró.

 

Pénzügyileg is sikeres volt az év?

Annyiban mindenképpen, hogy minden valószínűség szerint hozzuk a tervünket, és sikerül közel 10 százalékkal növelni a bevételeket, elérve a 3,6 milliárd forintos forgalmat. Ez még nem az a növekedési pálya, amit ideálisnak tartanánk, viszont megágyaztunk a jövőbeni markánsabb növekedésnek.

 

Mennyire tekintik stratégiai területnek a HR-t a magyar vállalkozások, van-e a stratégiájuk a munkaerő bevonzására és megtartására a béremelésen túl is?

Minden cég érzi, hogy valamit tenni, változtatni kellene. Azt is látják, hogy a munkaerő megtalálására és megtartására a bér már nem elég. Az új generációk, amelyek néhány éven belül a magyar munkaerőpiac kétharmadát teszik ki, teljesen másképp szocializálódtak, mint a korábbiak. Számukra kevésbé érték a hosszú távú, stabil munkahely, viszont rendkívül fontosnak tartják az önmegvalósítás, a kiteljesedés lehetőségét, a rugalmasságot. Élvezni akarják a munkát, gyors eredményeket akarnak elérni, és erről villámgyors visszajelzést is várnak. Ha egy Facebook-posztra két percen belül nem jön lájk, már csalódottak. Valami hasonlót várnak el a munkahelyen is: ha valamiről nem kapnak megerősítést, pozitív visszacsatolást, nagyon hamar elvesztik az érdeklődésüket.

 

Milyen megoldásokat kínál ezekre a gondokra a NEXON?

Végső soron a dolgozói élmény a legfontosabb, és mi is ezt kínáljuk az új alkalmazásainkkal. Mindeddig ezek a HR-termékek és szolgáltatások a cég néhány emberének szóltak. De ma már nem ők az elsőrendű felhasználók, hanem a munkavállalók. A modern, önkiszolgáló és mobil eszközökről is elérhető HR-rendszereken keresztül nekik tudnak többletszolgáltatásokat kínálni a munkáltatók, és ez is fontos tényező lehet a jó munkaerő megtartásában. Egy alapvetően home office-ban dolgozó munkavállaló számára például fontos lehet, hogy a bérjegyzékeket, kimutatásokat, igazolásokat elektronikusan is elérheti, a HR szolgáltatásokat 7x24 órában, bárhonnan igénybe veheti.

 

A NEXON-t magát mennyire súlyosan érinti az informatikushiány?

Mi is keményen szembesülünk ezzel a problémával, nehezen találunk megfelelő képzettségű munkaerőt. Bár annyiban jobb helyzetben vagyunk, mint a hasonló profilú magyar cégek, hogy a NEXON neve továbbra is vonzza a szakembereket. Ezzel együtt a fiatalabb generációk megváltozott szemléletére és igényeire nekünk is fel kell készülnünk.

 

Milyen tervekkel vágnak neki a következő évnek?

A digitalizáció és az új, digitálisan bennszülött generációk munkába állása annyira komoly változásokat hoz, hogy azzal sok cég nehezen tud megbirkózni. Ez adta az ötletet, hogy egy külön tanácsadó céget alapítsunk. Ez lesz a Nexpont, amely kimondottan stratégiai HR-tanácsadással foglalkozik majd, de épít a NEXON informatikai alapjaira is. Annyiban mindenképpen különbözünk a többi tanácsadó cégtől, hogy nemcsak általános elképzeléseink vannak, hanem nagyon markáns, a napi gyakorlati tevékenységünk során összegyűlő tapasztalatunk is. Magunkon és másokon is látva dolgozzuk ki azokat az eszközöket és megoldásokat, amelyek segíthetnek az új problémák megoldásában.

Fontos változás lesz az is, hogy várhatóan júniusban beköltözünk új, saját tulajdonú irodaházunkba. Sokan megkérdőjelezik, hogy van-e értelme egy több milliárdos beruházásnak. Szerintem viszont ez éppen a hosszú távú stratégia és a tulajdonosi gondolkodás megnyilvánulása. Kifejezi azt a bennünk élő bizalmat, hogy a NEXON 8-10 év múlva is piacvezető HR-szolgáltató lesz, így érdemes befektetnünk a jövőbe."

 

Forrás: itbusiness.hu 

Share Everywhere

Lépjünk kapcsolatba
 
Ügyfélszolgálatunk száma: +36 1 450 2210
Központi telefonszámunk: +36 1 465 5100