A HR területén akkor beszélhetünk élményfaktorról, ha nem csak a vezetők élményére vonatkozik, hanem a teljes munkavállalói kör részére.
A legújabb trend a humánügyvitel területén az e-HR, a dolgozói és vezetői önkiszolgáló rendszer, amellyel a vállalat minden munkavállalója bevonható a HR-rel kapcsolatos feladatokba. Előnye, hogy egyszerűsíti, gyorsabbá és papírmentessé teszi az adminisztrációt. Ilyen pl. a NEXON_PORT rendszer, ami térben és időben bármikor elérhető, naprakész HR-adatokat, kimutatásokat biztosít.
A felhasználók elégedettségéhez ma már nem elég, ha a szoftverek megfelelnek a jogszabályoknak. Ennél sokkal nagyobb az elvárás:
felhasználóbarát, intuitív, vonzó felület; innovatív technológia; a HR-folyamatokat és a HR stratégiai céljait is támogató rendszer.
A NEXON_PORT e-HRM rendszer fogadtatása rendkívül pozitív, hiszen a munkatársaktól a vezetőkig minden felhasználó számára számos előnyt biztosít:
A MUNKAVÁLLALÓNAK
- leegyszerűsíti és gyorsítja a HR ügyintézését
- nem kell igazodnia a HR-munkatársak fogadóóráihoz
- nyomon követheti a szervezeti változásokat, cafeteria egyenlegét, szabadság igényét
- könnyen kezelhető, intuitív módon elsajátítható rendszert használhat
A HR-NEK
- naprakész munkavállalói adatokkal dolgozhat
- sztenderdizált HR folyamatok biztosítják a gyorsabb, egyszerűbb belső ügyfél kiszolgálást
- fogadó órák helyett on-line munkavállalói kiszolgálással nyerhet a HR-el elégedett munkavállalókat és vezetőket
- az adminisztratív jellegű munkák helyett saját erőforrásait optimálisan használhatja
- a gyakran használt formanyomtatványokat (pl. adóigazolások) kitöltve, elektronikus aláírással ellátva a dolgozók önállóan tudják letölteni
A VEZETŐKNEK
- bárhol, bármikor elérhetik a beosztottaikkal kapcsolatos információkat, kimutatásokat,
- vizuálisan is támogatott funkciók segítik teendőiket pl. a beosztástervezést, szabadságok elbírálását.
Az önkiszolgáló rendszerekkel az online ügyintézés váltja fel a HR-osztály előtti sorba állást, az aláírásra váró papírokkal szaladgálást. A személyes adatok bárhol, bármikor elérhetőek.
A vezetők könnyen átlátható, online felületen látják beosztottaik munkaidejére, szabadságigényeire, beosztására vonatkozó adatait és gyorsan könnyen végezhetik el a „nem-szeretem” HR-adminisztratív feladataikat.
Ráadásul az egyszerűen kezelhető, intuitív felhasználói felületekkel élmény dolgozni, használatuk akár külön oktatás nélkül is elsajátítható.
A mindennapi HR munka is lehet élmény
Az e-HRM rendszerek, mint pl. a NEXON_PORT előnye, hogy a munkavállalók bármikor bejelenthetik a személyes adataikban történt változásokat, így naprakész adatok állnak rendelkezésre.
A HR rengeteg időt, munkát és nem utolsó sorban papírt takaríthat meg azáltal, hogy a formanyomtatványok, adóigazolások, bérjegyzékek, cafeteria nyilatkozatok, jelenléti ívek, beosztástervek online érhetők el a munkavállalók és a vezetők számára.
Az elektronikus aláírással egyetlen kattintással megoldhatóvá válik a digitálisan kezelt dokumentumok sértetlenségének és hitelességének biztosítása. A megbízható és biztonságos, felhőalapú megoldás használatával a NEXON_PORT rendszerben található dokumentumok elektronikus aláírása joghatásban a papíralapú aláírással rendelkező dokumentumokéval lesz megegyező, és az írásbeliség joghatásával bír.
A mobil eszközökön való elérhetőség egyre több felhasználónál igény, ez biztosítja az adatok helytől és időtől független hozzáférését mindazokról az eszközökről, amelyek életünk részévé váltak. A NEXON_PORT+ mobil alkalmazás a személyes adatok, a munkabér összesítő és a szabadságkeret kezelését teszi lehetővé.