Ugrás a tartalomra

NEXON Klub a versengésről

Dr. Fülöp Márta vitaindító előadása "A versengés és együttműködés dinamikája a szervezetekben" címmel.

Június 7.-én tartottuk az egy éves jubileumát ünneplő NEXON Klubot. Ezt az eseménysorozatot abból a célból indítottuk el, hogy kiemelt ügyfeleink humánerőforrás vezetőivel kialakított kapcsolatunkat kötetlenebb formában tudjuk szorosabbra fűzni.

Júniusi klubnapunk vendégelőadója dr. Fülöp Márta volt, az MTA TTK Kognitív Idegtudományi és Pszichológiai Intézet tudományos igazgató helyettese, az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karának professzora, aki iskolateremtőnek számít a versengés pszichológiája témakörben. "A versengés és együttműködés dinamikája a szervezetekben" címmel rendkívül érdekes előadást tartott a NEXON Klubon.

Minden résztvevő egyetértett a jelenlegi hiperversengő gazdasági környezetünk meghatározásával: a gyors technológiai változások, a termékek rövidebb életciklusa miatt a hosszútávú előreláthatóság helyett "az itt és most" reagálás jellemző a verseny résztvevőire. Az előadó rámutatott arra is, hogy a hiperversengés keményebb versengési stratégiákat produkál, könnyebben lépnek ki a felek a versenyszabályokból, és érdekük, hogy a versenyszabályok ne legyenek világosak és transzparensek.

A versenyszabályok betartását persze nagyban befolyásolja az adott társadalom kultúrális közege is. dr. Fülöp Márta hivatkozott egy nemzetközi felmérésre, amely a kultúrák kötöttségét vagy lazaságát vizsgálta. E szerint a vizsgált 33 ország között hazánk kifejezetten a laza kultúrájú országok között szerepel (31. helyen!).

Az előadó ismertetett egy másik, amerikai kutatást is, amely a verseny és a bizalom kérdését vizsgálta. Ennek eredménye szerint minél erősebb egy adott üzleti szektorban a verseny, annál nagyobb bizalmi szintről számolnak be az abban dolgozók. Dr. Fülöp Márta ezt azzal magyarázta, hogy azok a csoportok tudnak erős versenyben pályán maradni, amelyek szankcionálják az alulteljesítést és a csalással elért teljesítményt. Tehát a szervezetnek, ha sikeres akar maradni, olyan munkatársakat kell választania, illetve megtartania, akik erősen és szabályosan teljesítenek.

A téma aktualitását bizonyította, hogy a klubon igazi interaktív véleménycsere alakult ki és résztveőktől utólag nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk.

"Ezúton szeretném megköszönni az újabb klub rendezvény lebonyolítását. Azt gondolom, egyre jobb és jobb összejöveteleket sikerül tartani, és hamarosan már onnan fogunk másnap munkába menni" - Kustán József, Samsung SDI.

Share Everywhere

Lépjünk kapcsolatba
 
Ügyfélszolgálatunk száma: +36 1 450 2210
Központi telefonszámunk: +36 1 465 5100