Ugrás a tartalomra

NEXONhr adatnyilvántartás az OBH-nál

Sikeresen zárult az OBH-nál az „Igazságügyi személyzeti nyilvántartó rendszer bevezetéséről” szóló projekt, amely az OBH-n kívül 19 megyei bíróságot, 5 ítélőtáblát, a Fővárosi Bíróságot, és a Legfelsőbb Bíróságot érintette.

A 2010 decemberében aláírt szerződés eredményeként 2011 május 30-án befejeződött a nexONHR rendszer bevezetése az Országos Bírósági Hivatalnál és a teljes magyarországi bírósági intézményrendszernél, mintegy 10 ezer fős aktív és 30 ezer fős passzív állományt érintve. A rendszer kiépítését egy 2010 tavaszi és nyári nexONHR igazságügyi-személyzeti modul számítógépes programrendszer tesztelés előzte meg, amelyet 5 intézmény bevonásával végeztek. A tesztelés eredményeként a vonatkozó hatályos jogszabályoknak mindenben megfelelő személyügyi nyilvántartási rendszer készült. 

A január és május között megvalósított projekt célja, hogy a nexONHR Igazságügyi személyzeti nyilvántartó rendszer alkalmas legyen az OBH által előírt nyilvántartási feladatok és kötelezettségek egységes rendszeren belül megvalósuló támogatására. Ezt egy egyedi fejlesztésű program biztosítja a jogszabályoknak megfelelő adatok rögzítési lehetőségével. A rendszer a személyügyi nyilvántartáson belül lehetővé teszi a jogszabályban meghatározott egyéb adatkörök nyilvántartását, személyi adatlap elkészítését, adatmigrációt, központi lekérdezhetőséget, az illetmény- és pótlékadatok, valamint a jogosító idők számítását.  A projekt lezárása után az OBH egy egységes nyilvántartási tartalomhoz jutott, amellyel a későbbiekben adatszolgáltatási kötelezettségeiknek gyorsabban és egységesebben tudnak eleget tenni. A rendszert országosan mintegy 80 ügyintéző kezeli napi szinten, további 100 olyan felhasználó van, akik korlátozott hozzáféréssel rendelkeznek. Az intézmények korábbi nyilvántartási rendszereiből rövid időn belül, 2 hónap alatt megtörtént a szükséges adatmegfeleltetés és konvertálás-előkészítés. Ezt követően 1 hét alatt töltötték át az adatokat a régi intézményi állományokból az új rendszerbe.

A NEXON a fejlesztés során létrehozott egy ún. „virtuális adattárházat", amelynek segítségével az OBH egyszerre láthatja valamennyi dolgozó adatát.

Speciális jogosultsági beállítások segítségével oldották meg, hogy az igazságügyi alkalmazotti adatokhoz csak a jogszabály által előírt korlátozások mentén férhetnek hozzá az érintettek.

A rendszert biztonságtechnikai okokból úgy alakították ki, hogy ne lehessen közvetlen nyomtatási lehetőséget biztosítani, így megelőzik, hogy ellenőrizhetetlen legyen a papír alapú másolatok készítése. A programból készített listákat, lekérdezéseket a rendszer a központi szerveren, minden ügyintéző esetén egyedi eredmény-könyvtárba készíti el, ahonnan a fájlokat az ügyintézők egy webes felületen (WebDav) tölthetik le.

A projekt a kulcsfelhasználók oktatása után az éles használat megkezdésével és annak helyszíni támogatásának megszervezésével zárult. A kommunikáció és az ügyféltámogatás a NEXON.Ügyfélkapcsolati Igazgatóságán keresztül zajlik.

Share Everywhere

Lépjünk kapcsolatba
 
Ügyfélszolgálatunk száma: +36 1 450 2210
Központi telefonszámunk: +36 1 465 5100