Ugrás a tartalomra

OBB – Kiváló szakmai tréning

Az Országos Bérügyviteli Bajnokság a bérügyviteli szakma legrangosabb megmérettetése, mely remek lehetőség a szakmai fejlődésre és a törvényi változások nyomon követésére, a tudás naprakészen tartására.

Az elmúlt három évben már több mint 1500 szakember vett részt az OBB versenyein. A NEXON, mint a verseny szervezője őket kérdezte eddigi tapasztalataikról, véleményükről, és javaslataikról.

A jelentkezőket a szakmai fejlődés és megmérettetés, valamint a versenyszellem és az adóváltozások követése motiválja.

OBB

A bérügyviteli szakma nap, mint nap nehéz feladatok elé állítja a munkatársakat. Ahhoz, hogy a verseny valóban mérvadó szakmai megmérettetést nyújtson és a helyezések presztízs értékűek legyenek, fontosnak tartjuk a hasznos, ámde nehéz szakmai kihívást jelentő feladatok kiírását. Ezt tükrözi, amikor a válaszadók 53%-a nehéznek, illetve 43%-a megfelelő nehézségűnek ítélte a feladatokat.

OBB

A versenyen induló bérügyviteli munkatársak foglalkozási státusza nagyon heterogén. Vannak közöttük közalkalmazottak, köz- és kormánytisztviselők, de többségük a piaci szférában dolgozó alkalmazott. A versenyzők nagyon eltérő foglalkoztatási pozíciója miatt „mindenkihez” szóló, közérthető feladatokat igyekeztünk fordulóról fordulóra megfogalmazni. Ezért volt fontos számunkra a versenyzők válasza arra a kérdésre, hogy „mennyire voltak érthetően megfogalmazva a feladatok”? A 10-es skálán (1 – egyáltalán nem voltak érthetőek, 10 – tisztán érthetőek a válaszadók jelentős többsége (88%-a) a skála „érthető felét”, a 6-7-8-9-10-as értékek egyikét karikázták be.

OBB

Fontos szempontnak tartjuk, hogy a feladatok megoldása időben beilleszthető legyen a mindennapi feladatok mellé. A résztvevők több mint 60%-ának fordulónként maximum 3 órára volt szüksége a feladatok megoldására és több mint 80% megfelelőnek tartja az OBB 4 fordulóból álló (április 15-től október 15-i tartó) időtartamát.

Az OBB kiemelt céljai között szerepelt, hogy a bérügyviteli munkatársak felkészültségén keresztül támogassuk a munkaadókat abban, hogy biztosított legyen számukra a bérügyviteli folyamatok pontos és jogszabálykövető elvégzéshez szükséges munkatársi kör. Ezért törekedtünk arra, hogy a napi munkával kapcsolatos mind több gyakorlati példa kerüljön be a feladatok közé. Ezt a célt még nem sikerült maradéktalanul elérni, ezért a 2016-os bajnokság során a feladatok készítői törekedni fognak arra, hogy a kérdések még jobban illeszkedjenek a versenyzők napi munkájához.

OBB

A zárt kérdések mellett a kérdőív kitöltőinek volt lehetőségük szabadszavas véleményeket is megfogalmazni. Többen vélekedtek úgy, hogy

a bajnokság nagyon jó szervezeti keretet biztosít a szakmai ismereteik bővítésére, az adó- és munkaügyi jogszabályok változásainak követésére és helyes alkalmazására

(„a verseny nekem fantasztikus tapasztalatszerzés volt” „Nagyszerű kezdeményezésnek tartom, a szimpla szakmai előadásokkal szemben.”) Az is elhangzott, hogy „… így próbálom szinten tartani a tudásom, hátha egyszer sikerül ebben a szakmában elhelyezkednem”.

Számos hasznos javaslatot is kaptunk, amit már az idei versenyben igyekszünk figyelembe venni. Ahogy egyik versenyzőnk írja, „több gyakorlati feladatra, és kevesebb elméletire lenne szükség”. Kértek bennünket arra is, hogy az egyes fordulók lezárása előtt több figyelemfelhívó üzenetet küldjünk a versenyzőknek, mivel a napi munka gyakran kiszorítja az emlékezetből a bajnokság mérföldköveit.

Bár csak néhányan fogalmazták meg, de vélhető, hogy minden versenyző visszajelzést vár arról, hogy bejutott-e az 5. fordulóba. („Ne csak az első 10 helyezett sorrendjét tudassák, hanem az összes versenyzőét! Jó lenne tudni, hogy… hányadikként végeztem.”)

A versenyzők észrevételei alapján változtatunk az ötödik, ún. Interaktív forduló szervezésén és kondícióin is annak érdekében, hogy ténylegesen az egyéni/önálló munka határozza meg a teljesítményt, illetve szigorúbban megköveteljük a „meghirdetett szabályok betartását”.

Bízunk benne, hogy a javasolt változásokkal növelni tudjuk a versenyzőink elégedettségét és tovább erősítjük az OBB szakmai elismertségét.

Share Everywhere

Lépjünk kapcsolatba
 
Ügyfélszolgálatunk száma: +36 1 450 2210
Központi telefonszámunk: +36 1 465 5100