A NEXON 2009-es éves eredményei a recesszió ellenére is növekedést mutatnak, sőt jelentős informatikai beruházásokra is sor került.
2009-ben aválság ellenére kis mértékben nőtt a NEXON árbevétele, így meghaladta a 2,8 milliárd forintot. Mivel tavaly ajelentős informatikai megrendelések és a nagy pályázatok elmaradtak, több korábbi ügyfelünk pedig leépítésekre vagy tevékenységének megszüntetésére kényszerült,az eredmény mögött jelentős munka rejlik.
A válságnakugyanakkor nem csak negatív, hanem pozitív hatásai is voltak a NEXON-ra nézve,sok vállalat egyértelműen a nehéz gazdasági helyzet miatt fordult a költséghatékonyabbmegoldások felé. Így például jelentősen nőtt az optimális munkarendekkialakítását segítő munkaidő-nyilvántartó szoftverek iránti igény. Emellettszámos vállalat felismerte, hogy a humánügyviteli feladatok kiszervezésévelnövelheti hatékonyságát, ami nagymértékben hozzájárult outsourcingüzletágunk közel 20 százalékos növekedéséhez.
Hangsúly a SaaS alapú szolgáltatásokon
A NEXON ahumáninformatikai piac kétharmadát jelentő kkv szektorban 5 százalékkal növelteaz eladott licencek számát, ennek köszönhetően sikerült megőriznie dominánspozícióját. „A számokban kifejezett eredmények mellett ugyanakkor arra isbüszkék vagyunk, hogy a válság ellenére sem kellett elbocsátani munkatársakat,sőt, az alkalmazottak száma kis mértékben még növekedett is” – mondtaOcskay Szilárd, a NEXON ügyvezető igazgatója.
A stabilitásunkat mutatja, hogy több mint 50 millió forintos informatikai beruházásthajtottunk végre. Ennek eredményeként növekedett rendszereinkteljesítménye, továbbá kialakításra került egy korszerű technológián alapulóvirtualizált szerverkörnyezet, amely a távoli elérést választó ügyfeleinketszolgálja ki. Ocskay Szilárd emellett úgy gondolja, hogy a válság idén iséreztetni fogja hatását, ezért terveik között szerepel az egy bérlőshosztingolt megoldások (SaaS – Software as a Service) hangsúlyosabbá tétele,amelyek révén az ügyfelek a licenc megvásárlása és nagyobb beruházás nélkül isminőségi szolgáltatáshoz juthatnak.
Az ügyvezetőtapasztalatai szerint egyre több vállalat ismeri fel annak jelentőségét is,hogy a dolgozók bevonhatók a HR folyamatokba, így 2010-ben a legnagyobbfejlődés az interaktív felületek és a dolgozói önkiszolgáló rendszerekterületén várható. Ezt támasztja alá az is, hogy 2009-ben több százügyfélnél vezettük be a persONLINE webes dolgozói és vezetői önkiszolgáló rendszert.
A SaaS-ról
Az SaaS (Software as a Service – szoftver,mint szolgáltatás) lényege, hogy a szolgáltató online hozzáférést biztosítszoftvereihez, és a használat függvényében számítja ki a havidíjat. A szoftverígy tulajdonképpen nem kerül a vállalat tulajdonába, csak igénybe veszi,használja annak különböző funkcióit. A program fejlesztéséről, frissítéséről,valamint a szükséges infrastruktúra üzemeltetéséről egyaránt a szolgáltatógondoskodik.
Az SaaS rendszer előnye, hogy bár a vállalatelvégezheti a szoftver által támogatott feladatokat, nem kell nagyobbberuházással számolni a bevezetésekor, hiszen nincs szükség sem a licencmegvásárlására, sem az informatikai háttér fejlesztésére. Ezért ez a megoldáselsősorban az olyan cégek számára előnyös, amelyek kevés erőforrássalrendelkeznek. A szolgáltatás további előnye a tervezhetőség, a költségekkönnyen ellenőrzés alatt tarthatók a havidíjas rendszer révén. A szoftverhasználatától függő havidíj révén ráadásul ez a megoldás különösenköltséghatékony a kisebb vállalatok számára, akik nem használnák ki egy sajáttulajdonú rendszer lehetőségeit.
A SaaS esetében két alapvető modell létezik:az egy bérlős és a több bérlős. Utóbbi esetében a szoftver havidíjaalacsonyabb, ugyanakkor testreszabhatósága erősen korlátozott, ezért elsősorbanakkor jelent megoldást, ha a vállalatnak nincsenek speciális igényei.