Ugrás a tartalomra

Átmentek a NEXON szoftverei a Hidrofilt szűrőjén

Gazdig Zoltán

A NEXON bér, cafeteria, HR, munkaidő-nyilvántartó és beosztástervező mellett a NEXON_PORT dolgozói önkiszolgáló rendszer a nagykanizsai Hidrofiltnél. Borsos Krisztina minőségbiztosítási vezetőt és Gazdig Zoltán egykori informatikai vezetőt kérdeztük.

 

A HIDROFILT Kft.-t 1990 januárjában alapították magyar szakemberek víz- és ipari szennyvízkezelési feladatok magas színvonalú ellátására valamint vízkezelő berendezések gyártására és forgalmazására. Közép-Európában egyedülállóan széles palettájának és kiváló szakembergárdájának köszönhetően 2014-re 4 milliárdos forgalmú, 100 főt foglalkoztató céggé nőtt. A magyar piac mellett export tevékenységük igen jelentős Európába és a távol keleti országokba.

 

Gazdig Zoltán: A könyvelésünket, bérszámfejtésünket egy külsős vállalkozó végzi. Rengeteg problémát okozott, hogy a régi szoftverben nem tudtunk a törzsadatokra rálátni. Vezetői riportokat csak „kézimunkával” lehetett összeállítani, pedig a cég növekedésével egyre többféle kimutatásra lett igény. 

Amikor 2011-ben bevezettük a Navision ERP rendszert, a bérszámfejtéstől is elvártuk volna, hogy a bérköltségeket projektekre bontva ossza fel. Mivel azonban az egyes projektek időráfordításait Excelben vezettük, folyamatosan kézzel kellett korrigálni az eltérésekből adódó hibákat. Ez persze mindig rengeteg időt vett igénybe.

Az új szoftver kiválasztása során több megoldást is megvizsgáltunk. A NEXON megoldásairól a bemutatók során kiderült, hogy ez a rendszer minden elvárásunkat ki tudja elégíteni. A NEXON szoftverek bevezetéséről, a projekten dolgozó szakemberek hozzáállásáról csak pozitívan tudok nyilatkozni, a munka zökkenőmentesen zajlott. Informatikusként még azt is szeretném kiemelni, hogy nagyon tetszett a NEXON szakmai hozzáállása, hogy partnerként tekintettek minket a projekt során.

A kiküldetések, pótlékok elszámolása nálunk elég változatos, ennek kezelésére külön fejlesztést kértünk, és a kért programmódosítások is időre elkészültek. Így most már semmit nem kell kézzel vezetni vagy rögzíteni, minden dokumentált és ellenőrizhető. Az adatok, információk gyorsan kinyerhetőek a szoftverekből, így a vezetők által igényelt kimutatásokat könnyen össze tudjuk állítani.

Az adatok, információk gyorsan kinyerhetőek a szoftverekből, így a vezetők által igényelt kimutatásokat könnyen össze tudjuk állítani.

Az éles indulás óta kérdéseinket, igényeinket az ügyfélszolgálat kezeli és őszintén mondom, rájuk se lehet panasz. 

A NEXON_PORT dolgozói önkiszolgáló rendszert intranetünkön jelenleg 60 fő használja. Kezelése olyannyira felhasználóbarát, hogy a bevezetés során nem volt szükségünk külön oktatásra. Nálunk egyelőre még nincs külön HR-es kolléga, így az önkiszolgáló rendszertől azt várjuk, hogy a munkavállalókkal kapcsolatos adminisztráció gyorsabb és pontosabb legyen. 

Hamarosan egy 25 fős kihelyezett telephelyet nyitunk Érden. A NEXONtime és a NEXON_PORT webes felületeivel az ottani kollégákat is be tudjuk integrálni a HR-rendszerbe.

 

A NEXON_PORT dolgozói önkiszolgáló rendszer kezelése olyannyira felhasználóbarát, hogy a bevezetés során nem volt szükségünk külön oktatásra.

 

Borsos Krisztina: Zoltán említette, hogy nincs HR-es szakemberünk. A NEXON szoftverek szakmai segítséget is nyújtanak számukra ebben a helyzetben. Szeptembertől a Pannon Egyetemmel és Nagykanizsa városával közösen egy tizenöt fős Kutató Centrumot hoztunk létre. Most már bátran bevállalhatunk olyan alkalmazottakat is, akikre az Mt. alapján nem az általános szabályok vonatkoznak, mert a program „vezeti a kezünket”. 

Emellett a beosztástervező segítségével előre tudunk gondolkodni, hogy egy-egy nagyobb, vagy sürgősebb megrendelés esetén, milyen lehetőségeink vannak a munkabeosztás módosítására. 

Ha össze kellene foglalnom, hogy a NEXON szoftverek bevezetésével mit nyertünk: naprakész adatokat, igény szerinti vezetői információkat, projektekre bontható bérköltség felosztást, korrekt munkaidőadatokat, rugalmas beosztástervezést és az önkiszolgáló rendszerrel gyorsabb adminisztrációt.

Lépjünk kapcsolatba
 
Ügyfélszolgálatunk száma: +36 1 450 2210
Központi telefonszámunk: +36 1 465 5100