A H1 Systems Mérnöki Szolgáltatások Kft egy sokoldalúan gondolkodó, innovatív szolgáltatásokat nyújtó vállalkozás, az adatközponti infrastruktúra és komplex biztonságtechnikai megoldások területén.
A vállalat a bérügyviteli feladatok ellátását külső szolgáltatóra, a NEXON outsource üzletágára bízta, majd a NEXON termékportfóliója a NEXONtime munkaidő-nyilvántartással és távolléttervezéssel, valamint a NEXON_PORT önkiszolgáló rendszer asztali és mobil megoldásaival bővült a H1Systemsnél. A tapasztalatokról Kaszab Stellát, a cég HR és Marketing igazgatóját kérdeztük.
Mióta NEXON ügyfelek? Miért döntöttek a NEXON oursourcing szolgáltatása mellett?
Idén január 1-től váltottunk szolgáltatót, korábban is kiszervezett volt a bérszámfejtésünk. A H1 Systemsben a legmagasabb minőségű/színvonalú szolgáltatás nyújtása a célunk. Nálunk a vezetők elkötelezettsége, szektorális tapasztalata és az általuk irányított munkatársak szakértelme együttesen biztosítják ügyfeleink elégedettségét a hazai- és nemzetközi piacokon. Vezetőtársaimmal egyet értettünk abban, hogy mi is Magyarország piacvezető bér- és humánügyviteli szolgáltatójával szeretnénk együttműködni.
Miért döntöttek a NEXON_PORT és a NEXONtime mellett?
A NEXON_PORT lehetővé teszi, hogy kollégáink nem csak az irodai környezetben férjenek hozzá a róluk nyilvántartott munkaügyi adatokhoz, használatával a vállalat minden munkatársa bevonható a HR-rel kapcsolatos folyamatokba, hiszen a rendszer internetkapcsolat megléte esetén bárhonnan és bármikor elérhető, adatváltozási igényüket személyes jelenlét megléte nélkül, akár mobiltelefonon keresztül is jelezhetik. Egyszóval, nagyfokú rugalmasság rejlik a rendszerben, mely a 2020-as években egyre fontosabb. A NEXON_PORT és NEXONtime látványos, intuitív, ergonomikus felületei vizibilitás terén is kiemelkedőek.
Az önkiszolgáló rendszer bevezetése a vállalat valamennyi munkavállalóját érintette. Hogy zajlott a bevezetés, illetve hogy oldották meg a belső kommunikációt?
A belső kommunikációra kiemelt hangsúlyt fektetünk, fontosnak tartom. Így már a szerződés aláírásakor tájékoztattuk a munkavállalókat, valamint a dolgozói információs fórumunkon bemutattuk a felületet.
A későbbiekben használtuk a NEXON bevezetést támogató kisfilmeket is azzal a céllal, hogy kollégáink testközelből lássák, hogy mi az, ami ránk vár, természetesen felsorakoztatva a rendszer használatának az előnyeit.
Az implementációs szakaszban minden egyes területről egy, vagy két támogató munkatárs került bevonásra. Ők kaptak először hozzáférést, kipróbálhatták a rendszert, mintegy master adminként léptek be a folyamatba. Az oktatásba is bevontuk őket, tehát ez nemcsak a HR feladata volt, hanem minden üzleti terület részt vett a bevezetésben.
Mik a tapasztalatok?
Elégedettek vagyunk az outsourcing rendelkezésre állásával, a segítőkészségével és nem utolsó sorban a szakmai tapasztalattal.
Emellett úgy gondolom, hogy a NEXON_PORT az a felület, mely 21. századi megjelenítési és kiszolgálási funkciót tesz lehetővé.