Lokalizált bérügyviteli kompetencia nemzetközi környezetben, vagy kiszervezett bérügyvitel?
A cikk a Budapest Business Journal 2014.01.31-i számában jelent meg.
A bérügyviteli kompetencia fenntartására egy vállalatnak két lehetősége van, vagy folyamatos erőforrások biztosításával házon belül tartja, vagy kiszámítható, átlátható költségek között kiszervezi egy bérügyviteli szolgáltatóhoz. A NEXON közel háromszáz outsource ügyfele körében arra kereste a választ, hogy ügyfelei miért döntöttek a bérügyviteli és HR adminisztrációs folyamataik kiszervezése mellett, és mit tartanak minőségi szolgáltatásnak az adott területen?
Egy vállalat sikerességének elengedhetetlen része a munkavállalóinak elégedettsége. Ezzel a témával már nagyon sok motivációról szóló tanulmány foglalkozott, de mindenki tudja, hogy a legmeghatározóbb tényező a munkabérek és juttatások minősége. A minőségbe nem csak a bér mértéke, hanem annak kiszámíthatósága, pontossága, átláthatósága is beleszámít. A minőség fenntartása a jelenlegi folyamatosan változó és sajátosan magyar törvényi és szabályozói környezetben minden bért fizető vállalat számára komoly bérügyviteli kompetencia fenntartását igényli.
A NEXON outsource partnereinek túlnyomó része a kiszervezés indokaként azt a tényt jelölte meg, hogy a bérügyviteli és HR- adminisztrációs folyamatok – bérszámfejtés, munkaidő-nyilvántartás, munkarendek kialakítása, az aktuális törvényi szabályozások ismerete és folyamatos követése – nem tartozik a vállalat főkompetenciái közé, ezért erre a területre a lehető legkevesebb erőforrást akarják biztosítani. A folyamatok kiszervezésével a vállalat erőforrásait az alaptevékenységükre tudják fókuszálni.
Lovas Zoltán a NEXON szolgáltatás üzletág igazgatója elmondta, több vállalat jelölte meg a kiszervezést támogató tényezőnek, hogy a felszabaduló HR-erőforrásokkal inkább az üzletet támogató stratégiai HR-tevékenységekre tudnak összpontosítani, ami egyre aktuálisabb elvárás minden gazdálkodó szervezet életében.
A bérügyviteli és HR-adminisztrációs folyamatok kiszervezésekor nem utolsó szempont az sem, hogy egy költség tudatos cég számaiban „jobban néz ki” egy kiszámítható költségelem, mint egy nem az alaptevékenységre fordított, állandó emberi-erőforrásból származó költség. A NEXON több partnere is ezt a megoldást választotta annak érdekében, hogy csökkentse a háttér tevékenységekre fordított FTE-számokat, emberi-erőforrásokat.
A NEXON outsource partnerei a bérügyviteli és HR-adminisztrációs folyamatok minőségének kapcsán a következő tényezőket jelölték meg leginkább meghatározónak:
- pontos, megbízható számfejtés,
- magyar jogszabályok által támasztott követelményeknek való megbízhatómegfelelőség,
- a bér és személyi adatok bizalmas kezelése,
- integráltság a céges (corporate) HR folyamatokhoz,
- informatikai biztonság,
- ügyfélközpontú szolgáltatás,
- költséghatékonyság.
A NEXON a fenti tényezőket és elvárásokat szem előtt tartva alakította ki és fejleszti folyamatosan az outsource szolgáltatásait, amelyekhez szorosan kapcsolódnak saját fejlesztésű, bérügyvitelt és HR-adminisztrációt támogató informatikai megoldásai.
A NEXON által kínált megoldáscsomagok az outsource partnerek számára nem csak a naprakész bérügyviteli kompetenciát kínálják, hanem a vállalat mindennapi működését támogató, az informatikai rendszerekhez is illeszkedő komplex, bérügyviteli- és HR-megoldást nyújtanak.
A szolgáltatáshoz kapcsolódó dolgozói önkiszolgáló felületek is (elektronikus bérjegyzék, távolléttervezés, személyes adatok változtatása, nyomtatványok kezelése)-, által a munkavállalók jobban bevonhatók a HR-folyamatokba, így nagymértékben javul az adminisztrációs feladatok hatékonysága, erősödik a HR üzleti szerepe.
A NEXON a humánügyvitel területén eltöltött 25 éves tapasztalatával, 300 munkatársával a piaci változások, a folyamatosan frissülő jogszabályok szakértőjeként háttértámogatást biztosít a jó döntések meghozatalában.