Ugrás a tartalomra

Kiszervezett bérügyvitel nemzetközi környezetben

Lokalizált bérügyviteli kompetencia nemzetközi környezetben, vagy kiszervezett bérügyvitel?

A cikk a Budapest Business Journal 2014.01.31-i számában jelent meg. 

A bérügyviteli kompetencia fenntartására egy vállalatnak két lehetősége van, vagy folyamatos erőforrások biztosításával házon belül tartja, vagy kiszámítható, átlátható költségek között kiszervezi egy bérügyviteli szolgáltatóhoz. A NEXON közel háromszáz outsource ügyfele körében arra kereste a választ, hogy ügyfelei miért döntöttek a bérügyviteli és HR adminisztrációs folyamataik kiszervezése mellett, és mit tartanak minőségi szolgáltatásnak az adott területen?

Egy vállalat sikerességének elengedhetetlen része a munkavállalóinak elégedettsége. Ezzel a témával már nagyon sok motivációról szóló tanulmány foglalkozott, de mindenki tudja, hogy a legmeghatározóbb tényező a munkabérek és juttatások minősége. A minőségbe nem csak a bér mértéke, hanem annak kiszámíthatósága, pontossága, átláthatósága is beleszámít. A minőség fenntartása a jelenlegi folyamatosan változó és sajátosan magyar törvényi és szabályozói környezetben minden bért fizető vállalat számára komoly bérügyviteli kompetencia fenntartását igényli.

A NEXON outsource partnereinek túlnyomó része a kiszervezés indokaként azt a tényt jelölte meg, hogy a bérügyviteli és HR- adminisztrációs folyamatok – bérszámfejtés, munkaidő-nyilvántartás, munkarendek kialakítása, az aktuális törvényi szabályozások ismerete és folyamatos követése – nem tartozik a vállalat főkompetenciái közé, ezért erre a területre a lehető legkevesebb erőforrást akarják biztosítani. A folyamatok kiszervezésével a vállalat erőforrásait az alaptevékenységükre tudják fókuszálni.

Lovas Zoltán a NEXON szolgáltatás üzletág igazgatója elmondta, több vállalat jelölte meg a kiszervezést támogató tényezőnek, hogy a felszabaduló HR-erőforrásokkal inkább az üzletet támogató stratégiai HR-tevékenységekre tudnak összpontosítani, ami egyre aktuálisabb elvárás minden gazdálkodó szervezet életében.

A bérügyviteli és HR-adminisztrációs folyamatok kiszervezésekor nem utolsó szempont az sem, hogy egy költség tudatos cég számaiban „jobban néz ki” egy kiszámítható költségelem, mint egy nem az alaptevékenységre fordított, állandó emberi-erőforrásból származó költség. A NEXON több partnere is ezt a megoldást választotta annak érdekében, hogy csökkentse a háttér tevékenységekre fordított FTE-számokat, emberi-erőforrásokat.

A NEXON outsource partnerei a bérügyviteli és HR-adminisztrációs folyamatok minőségének kapcsán a következő tényezőket jelölték meg leginkább meghatározónak: 

  • pontos, megbízható számfejtés,
  • magyar jogszabályok által támasztott követelményeknek való  megbízhatómegfelelőség,
  • a bér és személyi adatok bizalmas kezelése,
  • integráltság a céges (corporate) HR folyamatokhoz, 
  • informatikai biztonság, 
  • ügyfélközpontú szolgáltatás,
  • költséghatékonyság.

A NEXON a fenti tényezőket és elvárásokat szem előtt tartva alakította ki és fejleszti folyamatosan az outsource szolgáltatásait, amelyekhez szorosan kapcsolódnak saját fejlesztésű, bérügyvitelt és HR-adminisztrációt támogató informatikai megoldásai. 

A NEXON által kínált megoldáscsomagok az outsource partnerek számára nem csak a naprakész bérügyviteli kompetenciát kínálják, hanem a vállalat mindennapi működését támogató, az informatikai rendszerekhez is illeszkedő komplex, bérügyviteli- és HR-megoldást nyújtanak.

A szolgáltatáshoz kapcsolódó dolgozói önkiszolgáló felületek is (elektronikus bérjegyzék, távolléttervezés, személyes adatok változtatása, nyomtatványok kezelése)-, által a munkavállalók jobban bevonhatók a HR-folyamatokba, így nagymértékben javul az adminisztrációs feladatok hatékonysága, erősödik a HR üzleti szerepe.

A NEXON a humánügyvitel területén eltöltött 25 éves tapasztalatával, 300 munkatársával a piaci változások, a folyamatosan frissülő jogszabályok szakértőjeként háttértámogatást biztosít a jó döntések meghozatalában.

Share Everywhere

Lépjünk kapcsolatba
 
Ügyfélszolgálatunk száma: +36 1 450 2210
Központi telefonszámunk: +36 1 465 5100