Ugrás a tartalomra

A NEXON is csatlakozik az első hazai CSR Tudatossági Héthez!

A Svéd Kereskedelmi Kamara szervezésében június 28-a és július 4-e között tartják az első magyar CSR Tudatossági Hetet. A rendezvény célja, hogy felhívja a figyelmet a céges társadalmi felelősségvállalás fontosságára, és hogy a vállalatok megoszthassák CSR-kampányaik tapasztalatait, és inspirálják egymást a társadalmilag tudatos működésre.

A vállalati társadalmi felelősségvállalás, azaz a CSR világszerte egyre inkább központi eleme a gazdaságnak. Magyarországon a vállalatok nagy része végez valamilyen CSR-tevékenységet, mégis sok vállalat ambivalensen áll a témához: egyfajta „kötelező körként” jótékonykodnak, de nem igazán látják át, milyen pozitív hatása lehet akár pénzügyi és HR-szempontból is a CSR-kampányoknak. „Emiatt Magyarországon a valós jelentőségéhez képest kevesebb szó esik a nyilvánosságban a CSR-ről, és mi ezen változtatni szeretnénk”, mondja Thomas Straumits, a Magyarországi Svéd Kereskedelmi Kamara elnöke.

A Magyarországi Svéd Kereskedelmi Kamara július 28-án indítotja el a CSR Tudatossági Hét néven online kampányt, amelynek célja, hogy segítse a hazai cégeket a támogatott cél, a közösség és a vállalat szempontjából is hatékonyabb CSR-kampányok szervezésében. A kampányba számos magyarországi vállalat, kamara és szervezet bekapcsolódott, köztük az Advantage Austria, az AmCham, a Belgabiz, a Danish Business Club, a Dutcham, a Magyar-FranciaKereskedelmi és Iparkamara, a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara, a Swisscham, a Bridge Budapest, az ÖKA, az AIPM, a HotelHero, a Magyar Környezettudatos Építés Egyesülete (HuGBC), az Egyedülálló Szülők Klubja Alapítvány, a LEO FM és a Nagycsaládosok Országos Egyesületet.

A NEXON is csatlakozott a CSR Tudatossági Héthez a közös logó és a #csrawarenessweek2021 hashtag használatával, bemutatva régebbi és jelenlegi, CSR tevékenységünket.

Reméljük, hogy CSR tevékenységeinknek nagyobb vizibilitását érhetjük el közösen a kezdeményezésben réészt vevő vállalatokkal és kölcsönösen tudjuk inspirálni egymást és együtt sikeressé tudjuk tenni az első CSR Tudatossági Hetet!
 


 

 

Nemcsak a nyilvánosságnak szól

A társadalmi felelősségvállalással kapcsolatban tévhit, hogy az lényegében csak a reklám egy formája, de, ahogy az a Svédország Nagykövetségének megbízásából készített, magyarországi cégek körében végzett felméréséből is kiderült, a CSR-kampányok valójában nemcsak az ügyfeleknek szólnak, hanem motiválhatják a jelenlegi és potenciális munkavállalókat is.

Esélyegyenlőség, oktatás, környezet

A CSR-ról a legtöbb embernek a pénzadományok jutnak az eszébe, amely Magyarországon valóban a leggyakoribb formája a jótékonyságnak: a felmérésben résztvevő vállalatok mintegy háromnegyede ajánlott már fel pénzt egy jótékonysági szervezetnek. Gyakori viszont a másféle, közvetlenebb segítségnyújtás is, a cégek 56 százaléka például részt vett önkéntes munkában is. Az ilyen tevékenységet és a készségalapú önkéntességet a munkavállalók nagy része sem érzi tehernek: csak a vállalati vezetők 8 százaléka mondta azt, hogy a beosztottak passzívak, amikor CSR-munkáról van szó.

Bár a médiában a legnagyobb nyilvánosságot a nagyvállalatok CSR-kampányai kapják, fontos megemlíteni, hogy a kis- és középvállalatok hasonló arányban támogatnak jótékony célokat, általában helyi civil szervezeteken keresztül. Sőt, a kisvállalatok, jövedelmükhöz viszonyítva gyakran erejükön felül támogatnak társadalmi ügyeket. Az egyik oka annak, hogy keveset hallunk a magyar vállalatok CSR-tevékenységéről, az az, hogy igen kevés cégnél jelöltek ki külön CSR-felelőst: míg a multinacionális cégen negyedénél van külön CSR-osztály, a magyar cégeknél csak 9 százalék az arány.

 

Share Everywhere

Lépjünk kapcsolatba
 
Ügyfélszolgálatunk száma: +36 1 450 2210
Központi telefonszámunk: +36 1 465 5100