Ugrás a tartalomra

Sajtófigyelés 32. hét

Elfoglalt? Lemaradt az elmúlt hét HR- és IT-híreiről? Képbe hozzuk!

Nyaralás után érdemes időt szánni a fokozatos visszaállásra. A „post-holiday blues” leggyakoribb tünetei a lelkesedés hiánya, a fegyelmezetlenség, a rosszkedvűség és a rosszabb munkaminőség. Ilyenkor az egyik legfontosabb a fokozatosság elve. Hogyan úszhatjuk meg a letargiát az első munkanapokon?


Az első félévben csaknem 7000 munkáltatónál végeztek munkavédelmi vizsgálatot. Az egészséget nem veszélyeztető és a biztonságos munkavégzésre vonatkozó szabályok betartásának ellenőrzése során 140 775 dolgozó munkavégzési körülményeit vizsgálták. Az ellenőrzött dolgozók 64,1 százalékánál tapasztaltak rendellenességet. Sokan dolgoznak veszélyes körülmények között.


Idén az első félévben 242 300 forint volt az országos bruttó átlagfizetés Magyarországon. Egy budapesti nagyvállalat felsővezetője - leginkább az IT munkaterületen - keresi a legtöbbet. Legjobban az IT munkák fizetnek, legrosszabbul a szociális területeken dolgozók.


Az anonim hirdetések sikeresebbek. A "kreatív" hirdetések félreérthetők. A márkaépítés nem a toborzó feladata. Három abból az öt tévhitből, amely a toborzási folyamatot kíséri a munkaadói márkával kapcsolatban.


Bizonyos veleszületett vagy szerzett betegségek, egészségkárosodások, fogyatékos állapotok után is jár személyi jövedelemadó-kedvezmény magánszemélyeknek, méghozzá alanyi jogon. A kedvezményre jogosító betegségek miatt havonta 5250 forint járhat 2015-ben, ami éves szinten 63 000 forintot jelent.


Az Y-generáció méretében felülmúlja az előző generációt. Szokásai megváltoztak, mindezeken keresztül átalakítja a munkavégzés eddig megszokott struktúráit. A korosztály motiválásának aktualitása kiemelkedő, mivel e generáció a munkaerőpiacon jelen lévő egyik legfiatalabb generáció. A generáció tagjainak egy része csak ezekben az években lép be a munkaerőpiacra, így a szervezeteknek motivációs eszközeiket a generáció sajátosságaihoz kell igazítaniuk annak érdekében, hogy hatékonyan működjenek.

Share Everywhere

Lépjünk kapcsolatba
 
Ügyfélszolgálatunk száma: +36 1 450 2210
Központi telefonszámunk: +36 1 465 5100