Ugrás a tartalomra

Ezt hozta a COVID az informatikában -

előretörtek az önkiszolgáló rendszerek. Interjú Ocskay Szilárd ügyvezető igazgatóval.

Ocskay Szilárd  A HR Portál összefoglaló anyagot készített a HR-informatika helyzetéről. A kérdésekre Ocskay Szilárd ügyvezető igazgató válaszolt. 

 

Mennyiben alakította át a koronavírus-helyzet a megbízói igényeket? 

Az otthoni munkavégzés elterjedése és a távolságtartás fontossága miatt a NEXON_PORT dolgozói és vezetői önkiszolgáló HR-rendszerünk iránt ugrásszerűen megnőtt az igény.  A veszélyhelyzet alatt ügyfeleinket azzal segítettük, hogy a rendszerhez kapcsolódó NEXON_PORT+  mobilalkalmazásunkat 90% kedvezménnyel adtuk. Ennek köszönhetően az applikációt használók köre idén 60%-al emelkedett.

Az otthoni munkavégzés számos vállalatnál vált általánosan elfogadottá és úgy tűnik, hogy ez a tendencia tartósan velünk is marad. Ügyfeleink igénye alapján NEXONtime munkaidő-gazdálkodási rendszerünket egy új funkcióval bővítettük: a beosztástervezőben egy gombnyomással rögzíthető az otthoni munkavégzés.
Így az otthoni munkavégzést nem kell külön kihirdetni, a kihirdetés automatikusan megtörténik a beosztás mentésekor. A funkció elérhető a NEXON_PORT+ mobilalkalmazás naptár képernyőjén is az adott nap beosztása mellett. 
A vezetők munkájának támogatása érdekében a NEXON_PORT+ mobilapplikációt  a jelenléti ívek jóváhagyásának funkciójával is bővítettük. A fejlesztés során a mobiltelefonok kisebb képernyőjére optimalizált, áttekinthető adatmegjelenítést valósítottunk meg. 

 

Milyen körből kerülnek ki az új ügyfelek? Van-e valamilyen trend ebben?

Bér- és humánügyviteli szoftverfejlesztőként és szolgáltatóként az ügyfélkörünk szignifikánsan nem változott, hiszen a vállalatok működéséhez mindez elengedhetetlen. A COVID miatt súlyos helyzetbe került iparágak pl. szálloda, turizmus, vendéglátás, természetesen most nem bővültek.  

 

Hogyan hatott a koronavírus-helyzet az Önök üzletére, bevételére, megbízásaira?

Az előző évek dinamikus eredményeit idén nehéz lesz tartani, de hosszútávú szerződéseink vannak. Termékeinket, szolgáltatásunkat folyamatosan fejlesztjük, bővítjük, pozitív a jövőképünk.

 

Mi az, ami hiányzott Önöknek az üzleti életben az utóbbi fél évben? 

A szakmai rendezvények és a személyes találkozások nagyon hiányoztak és most sajnos újra hiányozni fognak. Részt vettünk ugyan több online vagy hibrid megvalósítású konferencián pl. a Human Hungaryn, de a közvetlen reakciók, visszacsatolások nélkül ez nem ugyanaz. A konferenciákon az előadások információtartalma mellett a szünetekben lezajló beszélgetések a legértékesebbek.

 

Milyennek látják a saját illetve a HR informatikai iparág kilátásait a következő fél évre?

A COVID megjelenése alapjaiban rendezte át a munkáltatás hagyományos módját, és kényszerítette ki a digitális munkavégzést a legtöbb munkahelyen.
Amit eddig nem akart meglépni sok cég (pl. önkiszolgáló rendszerek, elektronikus ügyintézés), azt hirtelen, felkészületlenül, erőltetett tempóban kellett végrehajtania. Az elmúlt félév tapasztalatai alapján úgy látjuk, hogy fel fog gyorsulni a digitalizáció. Előtérbe fognak kerülni olyan kérdések is, mint pl. hogyan tud gyors, helyzetmérő, diagnosztikai HR-gazdálkodási mutatószámokhoz jutni egy vezető, hogy megértse, mi zajlik éppen a szervezetben, hol kell beavatkoznia, hogy az üzleti célok teljesülése biztosítva legyen? 

 

A teljes cikket itt olvashatja

 

Share Everywhere

Lépjünk kapcsolatba
 
Ügyfélszolgálatunk száma: +36 1 450 2210
Központi telefonszámunk: +36 1 465 5100