Közel hárommillió ember áll ma Magyarországon alkalmazásban.
Hárommillió embernek érkezik havonta utalás a számlájára vagy kapja kézhez a fizetését, és körülbelül ugyanennyi ember kapja meg nyomtatott formában az aktuális bérjegyzékét is. Legyünk őszinték magunkhoz: ezek nagy része, miután átfutottuk – már ha egyáltalán kibontjuk a borítékot – a fiók alján landol, rosszabb esetben a kukában. És akkor még nem említettük a többi, humánügyvitelhez kapcsolódó papíralapú nyomtatványt, amit a munkavállalóknak évközben használniuk kell. A szabadságtömbbe bejegyzett távollét igényeket, a kifüggesztett beosztásokat, a nyilatkozatokhoz szükséges adó- és járulék nyomtatványokat.
Többmillió papír bérjegyzék havonta.
Ha törvényesen működik cégünk, akkor jó eséllyel találkozhatunk a munkaidő-nyilvántartással kapcsolatos törvényi előírásokkal is, ezek „papír kivetülésével”, a jelenléti ívekkel is. Ezen felül évről-évre újra és újra rengeteg nyomtatványt kér tőlünk be a HR-szervezetünk; gondoljunk csak a szabadság-keret megállapításához szükséges adatokra, vagy az adókedvezmény igénybevételéhez szükséges nyomtatványokra. Végigvenni is nehéz.
Mindezek jelentős emberi- és pénzbeli erőforrásokat emésztenek fel. Az eddig felsoroltakat ember legyen a talpán, aki elsőre, hibátlanul kitölti – így nyugodtan tervezhetünk egy kicsivel magasabb szorzóval ezek tekintetében.
Jelentős emberi- és pénzbeli erőforrások spórolhatók meg.
Vegyük a papíralapú bérjegyzéket. Becslések szerint ennek havi költsége eléri a 100 forint feletti összeget, amelyben még csak a papír, a nyomtatás, a boríték és a borítékolás költsége van benne. Rengeteg helyen ezen felül még a postázási költségekkel is számolni kell. Nem kell hozzá erős matematikusi véna, hogy kiszámoljuk: ha ezt megszorozzuk a munkavállalók létszámával, illetve a 12 hónappal, akkor ezek a költségek milyen magasra rúghatnak.
A digitalizáció, az online megoldások azonban megállíthatatlanul betörtek erre a „piacra” is, használatukkal ezek a folyamatok egyszerűsíthetők, a költségek csökkenthetők. Az informatikát szolgáltatássá alakító, felhő alapú technológiák új lehetőségeket, új szemléletet teremtettek. A dolgozói és vezetői HR önkiszolgáló rendszerekkel, az elektronikus szolgáltatásokkal egyetlen érintésnyire csökkenhet a távolság a HR és a munkavállalók között.
Az elektronikus adminisztrációval a cégek pénzt és időt spórolhatnak, hatékonyságot növelhetnek.
Az önkiszolgáló HR-rendszerek a korábbi papír alapú, fizikai interakciót igénylő folyamatok helyett kétirányú, online kommunikációt tesznek lehetővé a HR-szervezet, a vezetők és a munkavállalók között. A webes alapú rendszerben bárhol bármikor elérhetővé válnak olyan HR-funkciók és szolgáltatások, mint a bérjegyzékek megtekintése, a jelenléti ívek vezetése, a HR-nyomtatványok kitöltése, az adó- és járulék nyilatkozatok letöltése – de a lehetőségek tovább bővíthetők.
Összegezzük tehát az eddigieket. Az elektronikus adminisztrációval a cégek pénzt és időt spórolhatnak, hatékonyságot növelhetnek. Köszönhetően az adatbiztonságnak, az ügyintézés folyamata gyorsabb és megbízhatóbb lesz. Kevesebb papír kerül a „szemétbe”, így csökken a környezetterhelés és az irodák működése környezettudatosabbá tehető. Az adatok mindig naprakészek, archiváltak, egyszerűbben kereshetők vissza az online felületeken, a kézi adatbevitellel járó hibák kockázata pedig csökken.
A NEXON_PORT egységesíti a NEXON eddigi önkiszolgáló megoldásait.
Magyarország piacvezető bér- és humánügyviteli szolgáltatója, a NEXON, a napokban mutatta be új generációs HR-megoldását, amely egységes rendszerbe integrálja a vállalaton belüli HR-folyamatokat, és egyszerre vonja be a HR-adminisztrációs feladatokba az összes munkatársat. A NEXON_PORT egységesíti a NEXON eddigi önkiszolgáló megoldásait, mindamellett hogy új, korszerű szerepkörökhöz rendelt felületet és megnövelt HR-funkciókat szolgáltat.
(forrás: BBJ / NEXON)