Ugrás a tartalomra

HR ügyintézés néhány kattintással!

Sándorné Bosnyák Ágnes

A DENSO Gyártó Magyarország Kft.-t 1997-ben, Székesfehérváron alapították. Ez volt a DENSO vállalatcsoport első magyarországi beruházása és a DENSO 5. európai gyártóüzeme. 1998-ban fejezték be és adták át a közel 25.000 m2 alapterületű üzemet, mely azóta háromszor is bővítésre került, jelenleg több mint 70.000 m2-en folyik az autóipari alkatrészek előállítása.

A DENSO-csoport világszerte számos nagy járműgyárnak szállít be alkatrészeket, de emellett ipari automatizálási megoldásokkal, robottechnológiával is foglalkozik, valamint a mezőgazdaság gépesítésében is tevékenyen részt vesz. Magyarországon több mint 4200 munkavállalót foglalkoztat a vállalat, akik szakértelmükkel garantálják termékeik kiváló minőségét.

A bérügyviteli feladatok ellátása régóta a NEXON rendszerével zajlik, több, mint 15 éves a partneri kapcsolat. A HR informatika fejlődéséről, a humánügyviteli feladatokról, sikerekről és kihívásokról Sándorné Bosnyák Ágnes HR vezetőt kérdeztük.

 

- Nemrég jelentősen bővült a NEXON termékportfóliója a vállalatnál: bevezetésre került a NEXONhr, a NEXON time munkaidőnyilvántartó rendszer és a NEXON_PORT munkavállalói és vezetői önkiszolgáló rendszer. Miért döntöttek a portfólióbővítés mellett és mik az eddigi tapasztalatok?

- Célunk volt egy olyan elektronikus önkiszolgáló rendszer kialakítása, amely nemcsak az irodai munkatársakat éri el, hanem azon kollégákat is, akik nem rendelkeznek céges számítógéppel. Ehhez szükség volt a NEXONhr szervezeti felépítést kezelő funkciójára, ami a fejlesztés kulcsfontosságú elemévé vált, hiszen sikerült elérnünk, hogy pontos képünk legyen napi szinten a vállalati organizációról, szolgálva a jóváhagyási útvonalakat és elsődleges adatforrást biztosítva a vállalatnál működtetett egyéb informatikai rendszerek számára. Ez egy ekkora létszámú szervezetnél kulcsfontosságú.

Az éves Cafeteria nyilatkoztatás évek óta elektronikusan történt a céges emailcímmel rendelkező munkatársaink számára, viszont idén a NEXON_PORT felület segítségével a teljes vállalatra kiterjesztettük, így sokkal gyorsabb és egyszerűbb volt a felhasználók és a HR számára is a nyilatkozási folyamat.

- Mik a NEXON_PORT+ mobilalkalmazással kapcsolatos tapasztalatok?

- Üdvözölték a kollégák, hogy egy korszerű rendszer kerül bevezetésre és a vártnál többen igényelték is a hozzáférést. Örömmel tapasztalták, hogy pár kattintással tudnak szabadságot igényelni, megnézni a bérjegyzéküket és személyes adataikat, illetve nyomon tudják követni jelenléti adataikat és szabadságaikat.

- A NEXONtime munkaidő-nyilvántartó rendszer mennyiben könnyíti meg a mindennapi működést?

- A NEXONtime vállalatunknál egy korábbi munkaidő-nyilvántartó rendszert váltott ki, így ebben az esetben nem most történt meg a teljes digitalizáció. Az mindenképp nagy előnye a jelenlegi rendszernek, hogy mivel a felhasználók folyamatosan látják a munkaidő adataikat, azokat részben ők is kezelni tudják (pl. szabadság igénylése), így a hónap végén gyorsabb az ellenőrzés, kevesebb korrekcióra van szükség.

- Mik a jövőbeli fejlesztési tervek HR-informatika terén?

- Folytatni szeretnénk a digitális HR irányt, a közeljövőben a teljesítményértékelést és a kompetenciákat szeretnénk elektronikus eszközzel kezelni, a teljes állományra vonatkozóan. 

Lépjünk kapcsolatba
 
Ügyfélszolgálatunk száma: +36 1 450 2210
Központi telefonszámunk: +36 1 465 5100