Ugrás a tartalomra

Innovatív termékek gyártása innovatív HR-megoldásokat is igényel

Jokesz Balázs

Az Alpine magyarországi leányvállalata közel 20 éve gyárt folyamatosan az Európában megtalálható autógyárak részére teljeskörű infotainment rendszereket. A termékek a legmagasabb minőségben kerülnek kiszállításra, hozzájárulva a vezetési élmény növeléséhez. Az Alpine Európa Elektronikai Ipari Kft. mintegy tizenöt éve a NEXON humánügyviteli/informatikai megoldásait használja a e-HR és munkaügyi adminisztrációjához és folyamatosan bővül a NEXON termékportfóliója a cégnél. A tizenöt év tapasztalatairól Jokesz Balázs HR & GA menedzsert kérdeztük.

Az Alpine 2005 óta NEXON partner. Mi ennek a másfél évtizedes bizalomnak a háttere?

2019 januárjában csatlakoztam az Alpine csapatához, viszont 2006 óta valamennyi munkahelyemen a NEXONbér rendszert használtuk. Ez egy piacvezető bérszámfejtő szoftver, könnyen kezelhető, nagyon felhasználóbarát. Fontos, hogy a gyakori törvényi változásokra időben reagálnak, rendszeresek a programfrissítések. Még egy dolgot emelnék ki, ez pedig a riportálási lehetőség. Az Általános Lekérdező Modul nagyon nagy segítség minden HR-es számára.

Hogyan merült fel egy intergált HR rendszer bevezetésének igénye?

Az Alpine Kft. japán tulajdonú vállalat, így nagyon fontos a folyamatos fejlesztés és a hatékonyság növelése. Egy integrált HR-rendszer sokkal gyorsabban és biztonságosabban üzemeltethető, mint ha több, különböző cégek által fejlesztett rendszerben rögzítenénk az adatokat vagy interfésszel kötnénk őket össze.

A jelenlét rögzítésére a NEXON beléptető rendszerét használják. Milyen előnyét látja a NEXONtime rendszer munkaidő-nyilvántartó és távolléttervező, illetve a beosztástervező funkciójának?

Korábban a Classic Time-ot használtuk, ám 2018-ban a cég ügy döntött, hogy bevezetjük a Nexon4 rendszert és az új Time-ot használjuk a jövőben. A bevezetés koordinálása az én feladatom volt. 2019 januárjában elhatároztuk, hogy április 1-jétől indítjuk a rendszert. A NEXON tanácsadó csapattal való hatékony együttműködésnek köszönhetően a második negyedév első napjától már az új Time-ot használtuk. A kollégák hamar megkedvelték az új rendszert.

Csökkent az adminisztráció, így munkaidő-és költségmegtakarítást értünk el.

Miért döntöttek a NEXON_PORT dolgozói önkiszolgáló rendszer teljes körű, vagyis minden munkatársat érintő bevezetése mellett? Mik a tapasztalatok, hogyan változott a szervezeti kultúra a NEXON_PORT bevezetését követően?

Az Alpine Kft. a legmodernebb infotainment rendszereket gyártja a legnagyobb autógyártók számára, így a digitalizáció nagyon fontos a vállalatunk számára. A NEXON_PORT bevezetése 2018-ban kezdődött, amely a NEXON4 rendszer tavaszi bekapcsolása után vált teljessé. Azóta a „csempék”-re kattintva tudnak a kollégák adatváltozást bejelenteni, év elején cafeteria nyilatkozatot tenni, itt láthatják a jelenléti ívüket és a munkabérjegyzéküket, itt tölthetik le január végén az adóbevalláshoz szükséges dokumentumokat. Rengeteg papírt és időt spórolunk a használatával és a kollégák is megkedvelték. Az indirekt munkavállalók a NEXON_PORT-on keresztül tervezik a távolléteiket, így az ő esetükben nem kell papír alapú szabadságengedélyt tölteni. Ez a korszerű megoldás gyorsan beépült a szervezeti kultúrába, kevesebb a papírmunka és egyszerűbb és gyorsabb a jóváhagyás.

Mik a rendszer használatának tapasztalatai a kék galléros munkatársak körében?

A távolléttervező kivételével minden előbb említett funkció elérhető a direkt munkavállalóink számára. A gyárban több helyen helyeztünk ki számítógépeket, ám a többség inkább a telefonján keresztül vagy az otthoni számítógépén használja. Nagy előrelépés, hogy korábban idő kellett a papír alapú munkabérjegyzékek kiosztásához, most pedig

mindenki a publikálás után azonnal megnézheti a sajátját, még akkor is, ha éppen nincs a gyárban.

A magyar jogszabályi környezetnek megfelelően ma már az e-aláírás is szerepet kap a HR folyamatokban; Önök abban is úttörők, hogy ezt a megoldást régóta használják. Mik a tapasztalatok?

Az adóbevalláshoz szükséges dokumentumoknál használjuk az e-aláírást. Nagyban megkönnyíti a HR Osztály munkáját, hiszen nem kell több ezer oldalt nyomtatni, aláírni vagy aláírást bélyegzővel ellátni és rövid időn belül kiosztani vagy postázni. Itt nagyon fontos a többszöri kommunikáció, hogy a munkavállalók ne felejtsék el elkészíteni az adóbevallásukat.
 

Mik a további fejlesztési terveik a HR-informatika területén?

A telefonos applikációké a jövő, ezért is használunk a belső kommunikációnkban is appot. Jó ötletnek tartjuk a NEXON által kínált lehetőséget, mérlegeljük ennek esetleges bevezetését.

Lépjünk kapcsolatba
 
Ügyfélszolgálatunk száma: +36 1 450 2210
Központi telefonszámunk: +36 1 465 5100