Ma már a kisebb informatikai költségvetéssel rendelkező vállalatoknak sem kell lemondaniuk a professzionális HR rendszerek előnyeiről, hiszen alacsony bevezetési költséggel, beruházás nélkül és havidíjas rendszerben is elérhetők a szoftverek.
A professzionális HR rendszerek számos előnyt kínálnak a vállalatok számára. A rendszeres programfrissítéseknek köszönhetően a HR szoftverek követik a jogszabályváltozásokat, így mindenkor megfelelnek az aktuális előírásoknak. A megfelelően rögzített adatokból pedig olyan riportok készíthetők, amelyekkel átláthatóvá és elemezhetővé válik a vállalat működése. A bérszámfejtés és munkaidő-nyilvántartás adataiból például kiszűrhetők a bérezési problémák, ezáltal csökkenthetők a túlórák és munkabérköltségek.
A licenc megvásárlása és a szükséges háttér-infrastruktúra kiépítése komoly beruházásokat igényel, azonban a vállalatok többségénél nem a HR szoftverekhez kapcsolódó fejlesztés az elsődleges. Ebben az esetben sem kell azonban végleg lemondaniuk a professzionális HR szoftverekről, hiszen léteznek már olyan megoldások, amelyekkel elkerülhető a magas bevezetési költség. Ilyen például a NEXON felhő alapú szolgáltatása, amely online elérést kínál a Magyarországon piacvezető HR szoftverekhez.
A felhő alapú megoldásnál a szolgáltató a saját szerverfarmján üzemelteti a szoftvereket, amelyekhez online hozzáférést biztosít. A program fejlesztéséről, frissítéséről, valamint a szükséges infrastruktúra üzemeltetéséről egyaránt a szolgáltató gondoskodik. „A felhő alapú megoldásánál a vállalatnak nem kell megvásárolnia a licenceket, a szoftverek havidíjas rendszerben érhetők el. A felhasználónak ráadásul nem kell nagyobb informatikai beruházást végrehajtania, csupán a szolgáltató szerverének távoli elérését kell megoldania interneten keresztül" - mondta Kudich Zsolt, a NEXON informatikai igazgatója.
A NEXON felhő alapú megoldása már számos ügyfélnél bizonyított. A szolgáltatás stabilitására jellemző, hogy januárban a NEXON webes önkiszolgáló felületén keresztül közel 20 000 dolgozó nyilatkozott cafeteriakerete felhasználásáról.
A NEXON komplex humánügyviteli rendszere, a nexONHRM elérhető felhő alapú megoldás keretében, amely a HR minden területére (személyügyi nyilvántartás, bérszámfejtés, cafeteria, munkaidő-nyilvántartás, toborzás-kiválasztás, teljesítményértékelés, képzés-fejlesztés és karriertervezés) kínál megoldást. A rendszer moduláris felépítésének köszönhetően részletekben is megrendelhető és nagymértékben testre szabható.