Skip to main content

Rugalmas és választható – cafeteria rendszer a munkavállalók megtartása érdekében

Mi egy jó cafeteria rendszer titka? A szabályzattól az önkiszolgáló nyilatkoztatáson át az adminisztráció megoldásáig.

nexoncafe

Szinte nincs olyan beszélgetés a HR-es szakmában, amelyben ne esne szó a munkaerőhiányról. Erős versenyhelyzet van a munkaerőpiacon, ezért minden vállalatnál a munkavállalók megtartása kerül a fókuszba.

Nincs új a nap alatt, mert az Egyesült Államokban már az 1970-es évek elején kutatók vizsgálták a dolgozók elkötelezettségét és elégedettségét a cégeknél.* Megállapították, hogy a munkabér növelése egy bizonyos szinten felül már nem fokozza az elégedettséget, ily módon a befektetett bértömeg nem térül meg teljes egészében.
A probléma megoldására béren kívüli juttatásokat kezdtek nyújtani, azonban a minden munkavállalónak nyújtott azonos juttatás nem hozta az elvárt eredményeket. A siker függvénye a dolgozó életkora, családi, illetve egészségi állapota, egyéb személyi jellemzője volt. Ez természetes, hiszen más juttatást igényel egy fiatal, egyedülálló, egy kisgyerekes szülő, vagy egy már idősebb munkavállaló. Ekkor dolgozták ki a rugalmas, választható cafeteria rendszert, amely gyorsan elterjedt.

cafeteria szó rendkívül találó (angol szó jelentése önkiszolgáló étteremvendéglő, illetve kávéház), mert kifejezi a rendszer lényegét: a munkáltató által meghatározott juttatásokból rugalmasan választhat a munkavállaló a béren kívül meghatározott keretösszegből saját pillanatnyi élethelyzetének, igényeinek, motiváltságának megfelelően.

Mi egy jó cafeteria rendszer titka?

Megfelelően kidolgozott szabályzat.

A szabályzat foglalja össze a cafeteria rendszer felhasználására vonatkozó rendelkezéseket, tudnivalókat. Tartalmaznia kell, hogy milyen feltételek esetén jogosultak a munkavállalók a cafeteria keretösszegük igénybevételére, milyen kötelezettségek merülnek fel évközi kilépéskor, milyen elemekből lehet választani, valamint a korlátozásokat stb. 

 

Gyors, önkiszolgáló nyilatkoztatás

Nagyobb létszámú vállalatoknál, illetve több elemből álló cafeteria rendszer esetén nem kevés munkával jár a munkavállalók nyilatkoztatása.

A NEXON önkiszolgáló megoldásával a dolgozók egyéni igényeik szerint online választhatnak a béren kívüli juttatásokból. A felhasználóbarát, jól érthető felületen, elektronikusan tölthetik ki és adhatják le nyilatkozatukat. A portál azonnal megjeleníti, hol tart a keretösszeg felhasználása havi vagy éves bontásban (bruttó vagy nettó értéken is). Év közben a munkavállalók naprakész folyószámla egyenlegüket szintén a portálon keresztül nézhetik meg.
Az elektronikus nyilatkozat leadása egyenértékű a papíralapon aláírt dokumentummal, így az önkiszolgáló rendszerrel egy újabb lépést lehet tenni a papírmentes iroda felé.

Egyszerű adminisztráció

A NEXON szoftvere a cafeteria rendszer működtetéséhez, az adminisztrációs feladatok gyors, hatékony ellátásához is teljes körű megoldást nyújt.

  • figyelemmel kíséri a felvett juttatások nettó és bruttó összegét, valamint a keretösszegeket
  • szűrések, kimutatások és riportok készíthetők
  • automatikusan számol a közterhekkel
  • az adatokat előkészíti és továbbítja a NEXONbér bérszámfejtő rendszerbe, így a számfejtés során megállapításra kerülnek a ténylegesen fizetendő adók és járulékok

 

Kiszervezett szolgáltatás, teljes kényelem

A bérszámfejtéssel együtt kiszervezett cafeteria rendszer úgy biztosítja a munkavállalói elégedettséget, hogy az adminisztráció terhét is leveszi a munkáltató válláról.

Bízza a NEXON szakértőire:

  • a meglévő szabályzatot véleményezzük, új szabályzat elkészítésében szakmai tanácsadást biztosítunk
  • kiszervezett cafeteria esetén is a munkavállalók nyilatkozataikat az önkiszolgáló felületen tehetik meg
  • szakértő munkatársaink elvégzik a béren kívüli juttatások számfejtését
  • összeállítjuk a tételes cafeteria megrendelési listákat, elvégezzük az engedélyeztetést, intézzük a megrendeléseket és utaljuk a SZÉP kártyákra a szabályzat szerinti járandóságot

 

A NEXON megoldásával valóban élmény lesz a cafeteria rendszer és növeli a dolgozói elégedettséget. Mindezt papírmentesen és adminisztrációs terhek nélkül.

 

Felkeltettük érdeklődését? Vegye fel velünk a kapcsolatot!

 

*Forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Cafeteria

Share Everywhere

Contact us
 
Customer support phone: +36 1 450 2210
Central phone: +36 1 465 5100