Ugrás a tartalomra

NEXON-rendszer az Észak-Zalai Víz és Csatornamű Zrt.-nél: Vízközmű szolgáltatás és HR-adminisztráció felsőfokon

Fókás Gábor

A ZALAVÍZ Zrt. (teljes nevén Észak-zalai Víz- és Csatornamű Zrt) 100 százalékos önkormányzati tulajdonú víziközmű szolgáltató, amely Zala megye 162 településén 39 ivóvízművet és 21 szennyvízrendszert üzemeltet, közel 150 ezer főt lát el egészséges ivóvízzel, valamint gondoskodik a keletkezett szennyvíz elvezetéséről és tisztításáról.

A felhasználók, fogyasztók számára fontos a biztonságos, folyamatos szolgáltatás, mely felelőségteljes, gondolkodással és foglalkoztatással érhető el: a munkatársak értékteremtő partnerek, kiszámítható munkakörnyezetben, kellemes munkahelyi légkörben dolgoznak, valamint a munka és magánélet egyensúlya optimális. Méltán büszkék a foglalkoztatás terén elért eredményekre, a cél a szolgáltatás magas minőségének folyamatos biztosítása mellett ezek fenntartása és fejlesztése.

A fentiek mentén a ZALAVÍZ Zrt. a HR és bérügyviteli feladatok ellátására a NEXON szoftverét választotta. A tapasztalatokról Fókás Gábor HR-vezetőt kérdeztük.
 

- Milyen megfontolások mentén döntöttek a NEXON mellett?

- 9 éve használjuk a NEXON bér és HR-rendszerét, mely nálunk jó bevált, kiválóan megfelelt. Mind a logikai felépítés tekintetében, mind a frissítések, a programozás terén kiválóan működik, zökkenőmentes a partneri kapcsolat, így nem volt kérdés, hogy a HR-rendszer bővítése NEXON-nal együttműködve kerül megvalósításra.
 

- A NEXON portfóliója a ZALAVÍZ Zrt.-nél 2020-ban bővült jelentősen.

- A HR-erőforrások optimális kihasználása mellett kiemelt célunk elkötelezett munkatársaink megtartása - és ennek céljából – magas minőségű HR-szolgáltatások biztosítása. Lépést tartunk az aktuális irányokkal, jövőbe mutató, 21. századi megoldásokban gondolkodtunk, az innovatív beruházásokat támogatjuk.

Többek között a terveink között szerepel a papírmentes, pontos -és nem utolsó sorban- egyszerű HR-adminisztráció, valamint munkatársaink bevonása a HR-folyamatokba. Könnyen használható, intuitív felületű rendszert szerettünk volna, mely céloknak a NEXON rendszerei maximálisan megfelelnek.
 

- Mik az eddigi tapasztalatok a NEXON_PORT vezetői és dolgozói önkiszolgáló rendszerről?

- Jelenleg öt modult használunk -dolgozói adatváltozás bejelentés, e-bérjegyzék, vezetői hierarchia, személyes adatok megtekintése és cafeteria.

Hosszabb időintervallumra terveztük a bevezetést, célunk volt a munkatársaink mély rendszerismeretének elérése.

A SARS-Cov 2 világjárvány kitörésével időszerű volt a bevezetés/váltás, gyorsan áttértünk az e-bérjegyzék használatára. Az is nagyban leegyszerűsíti a folyamatokat, hogy a nyomtatványok már elektronikusan elérhetők, a személyes adatok pedig egy gombnyomással módosíthatókká váltak.

A menedzsmenttel közösen a megtérülés és hasznosság számítás alapján döntöttünk és tettük le voksunkat a NEXON_PORT mellett. A webes önkiszolgáló megoldás használatával egyszerűbb papírmentes, hatékony működést értünk el, naprakész munkavállalói adatokkal rendelkezünk.


A HR pozíciója is változott a szervezetben: a PORT használatával felszabaduló erőforrásokat stratégiai tervezésre tudjuk fordítani: az adminisztratív szerepből belső HR-szolgáló szerepbe mozdult a HR.

Ezt a szerepváltást, újra pozícionálást a munkavállalóink pozitívan élték és élik meg, hiszen egy 21. századi on-line kiszolgáltatást kapnak, amikor figyelmezteti őket a rendszer, pl. arra, hogy a C-kategóriás jogosítvány hamarosan lejár.

 

- Milyen visszajelzések érkeztek a NEXON_PORT+ használatával kapcsolatosan?

- A mobil eszközök az életünk részévé váltak. A ZALAVÍZ Zrt. minden munkavállaló részére okos eszközt biztosít a munkavégzéshez.162 településen üzemeltetünk jelenleg, az üzemeltetőkkel okoseszközön tartjuk a kapcsolatot. A NEXON_PORT+ használata mindenki számára élmény, hiszen biztonságos hozzáférést biztosít a dolgozók a saját profiljához, bérjegyzékükhöz a mobiltelefonjukon keresztül. A visszajelzések alapján szabadságadatok elérésére, a szabadságok tervezésére vonatkozóan is igény fogalmazódott meg az alkalmazottainknál. Ennek az igénynek természetesen igyekszünk mihamarabb megfelelni, emellett a nyomtatványok elérését is beintegrálni az alkalmazásba. Célunk a legjobb szakemberek megtalálása és megtartása, így szem előtt tarjuk a munkavállalói élmény kérdését és a munkavállalói visszacsatolásokat.

A PORT+ bevezetését követően a senior korú véleményvezérek szerint is könnyen használható az alkalmazás, így gyorsan átment a szervezeten, egyöntetűen pozitívan fogadta -nemcsak az Y és X generációs munkavállalóink- az alkalmazást mindenki.

 

- Terveznek esetleg bővítéseket a munkaidő-nyilvántartás és HR-feladatok/folyamatok szoftveres támogatása terén?

- Igen, folyamatosan fejlődni, bővíteni szeretnénk a HR-informatika terén is. Jövőre tervezzük a NEXON teljes munkaidőnyilvántartó rendszerének bevezetését.

Emellett a NEXON legújabb megoldása, a NEXON Workflow folyamattámogató megoldása véleményem szerint egy nagyon jól ütemezhető bevezetés lehetne, Mivel összefogja a végrehajtandó lépéseket, megszólítja a folyamatban résztvevő szereplőket és a folyamat szerinti megfelelő időben a megfelelő felelős kapja meg a feladatokat- ez mindenképpen hasznos lenne a számunkra.

Lépjünk kapcsolatba
 
Ügyfélszolgálatunk száma: +36 1 450 2210
Központi telefonszámunk: +36 1 465 5100